|
|
|
|---|---|
| Jag funderar på att köpa en E30 320... men jag vill inte ha någon katalysator... | |
|
köp 87:ans årsmodell katalysatorn kom 88 mvh Micke |
|
|
Sitter det inte kat på en del 87:or? Men å andra sidan finns det väl bara funktionskrav från 89 oh framåt om man nu får för sig att "rensa". /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
| Jo, det fanns även på -87:or i Sverige. Jag hade en 325i cab 87 och det stod 325iK i regbeviset. | |
|
Det finns på 87:or och det ska fungera vid besiktningen. Mvh Abbe Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Njet dom behöver inte funka!! Men de ska sitta där,dvs för inte avlägsnas gäller tom 88 årsmodell,däremot from -89 årsmodell är det full funktion som gäller. MVH Hasso Länk |
| Okey... så man kan säga att innan -89 ska man köpa då... tack för alla svar. | |
sudden |
På -87:orna kan man ta bort katalysatorn utan att dom säger någe på besiktningen.Tjejen plockade bort den påsin bil en -87 o dom har då inte sagt något om det.-87 kom katalysatorn på bmw.-88 däremot måste den sitta på plats men den behöver inte fungera(så det är bara att kapa ur o lämmna kvar burken) |
|
Tar det igen då... Är bilen i originalutförande utrustad med katalysator SKA den sitta där och den SKA fungera. Då enda sättet att konstatera att den inte kan fungera är om det t.ex. syns tydligt att den varit öppnad eller dylikt, är det relativt säkert att klara en kontrollbesiktning med t.ex. rensat innehåll. Jeppe |
|
|
Hej, Varför ingen kat? Miljön mår mycket bättre, liksom ditt samvete. |
|
|
Hej! Tycker inte du skall få frossa bara för att bilen eventuellt har kat. Jag har erfarenhet själv som du förstår (320i-89). Fick problem vid förra årets besiktning, den gick uppfyllde inte kravet vid 3000rpm. Detta löste jag enkelt genom bildelsbasen och en stunds telefonerande. Den bättre beg katten kostade mig 1000:- + frakt från en skrot i Kalmar. Tyvärr så sprack!!?? denna katt 2 veckor efter jag hade fått ok genom besiktningen. Men skroten i Kalmar skickade mig en annan gratis,(detta var inom den garantitiden dom lämnar) som utan problem gick genom besiktningen för 2 veckor sedan. Det kallar jag service. 320i -89 22000mil går som en klocka. Länk PeterB |
|
snide |
jag har en -88a, som jag trodde var katalysator på, men en kille som mekade med bilen tyckte det var konstigt att det inte fanns någon, så han kom fram till att det förmodligen var en importerad 87a och i tyskland hade de tydligen inga kat på sina 87-or men däremot 88ans kaross. någon som varit med om samma grej? |
| Tycker det är bra att ha en katalysator...när det grisar ner i miljön med några 100% färre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.