|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag undrar om någon vett hur miltalen lagras, om det é i tex en sorts data eller det lagras i instrumenten typ??? För jag har köpt en motor som har gått mindre så jag vill få ner eller rätta sagt skruva till baka den....Någon???? MVH Daniel | |
|
mjaaa, en bil består ju av mer än motorn, så att skruva tillbaka känns väl litet oärligt? Gör i stället en notering, tex på kvittot på motorn, och ange vilket datum du bytte, hur långt motorn gått och hur långt bilen gått när du bytte. Det styrker uppgiften vid en ev försäljning. Har du servicebok, gör en notering där också. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Du frågar egentligen hur man manipulerar sin mätarställning? Tror inte många kan (eller vill) svara på det. Läste att man kan byta ut sin enhet mot en dito från skroten, sök inlägg om det.. Fråga, är det inte bättre och framförallt ärligare att låta mätarställningen vara det som bilen faktiskt rullat? Mvh Anders S. |
|
|
Ja, gör som VillaRosa skriver. Skruva absolut inte tillbaks mätarställningen. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Jag håller med VillaRosa - inget skruvande för dokumentera istället noga och tydligt! Styrk med kvitton... Inget till synes oärligt spel - jag skulle dra öronen åt mig direkt om jag skulle vara spekulant på bilen. Mvh /NP |
|
|
Tycker också mätarställningen skall stå kvar som den gör. Har du något bevis på det miltalet den "nya" motorn gått?? På skrotarna så skriver de bara det miltalet som mätaren står på. Mätaren kan ju vara skruvad/bytt i den bilen din "nya" motor satt i... Förutsatt att du inte handlat av en polare som du känner väl etc. /Kidde Hjärtat säger fortfarande BMW... |
|
|
Det é inte som jag försöker lura någon....Det ser bara tråkigt ut att en bil har rullat långt...Jag har sparat alla kvitto jag har lagt ner på bilen m.m som köparen kan se sen en dag....Jag har även ett kvitto från motorn som står miltalen....Det vara bara för min egen del....Sorry |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.