AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
672

Nån som vet hur man får bort "skisack" luckan?

Ma
24
MarreCab
325iA Cabrio -94
Någon som vet hur man får bort (plast)luckan som sitter i ryggstödet bak, typ där det ska sitta en "skisack".. Vill ha bort den.. Någon?? Den sitter som gjutet ju..
Help me please!
Ma
24
MarreCab
325iA Cabrio -94
Ingen som vet?? Behöver hjälp..
Hur faan ska ja annars få in laggen i kärran.. =)
Ph
123
Phippi
e36 328i Cabrio 98'

Börja med att demontera baksätet. Väldigt enkelt, gör ett försiktigt tryck mot sätets underkant och lyft samtidigt försiktigt uppåt. Sittdynan ska nu lossna. När Baksätets sittdyna är borttagen lossnar man bultarna som håller säkerhetsbältena på plats och kan därefter 'lyfta' ur baksätets ryggstöd. Bak ryggstödet hittar du fästskruvarna till den lucka som håller fast plastluckan. Om du haft skisack hade den suttit monterad i samma fästen. När skruvarna är lossade är det enkelt att skjuta "lådan" in i kofferten och du har den demonterad.

Eftersom jag har skisack på min cabbe så vet jag inte om lådan är delbar. Skisack lådan är det iallafall. På min första cabbe monterade jag bort skisacken och lät en liten baslåda spela igenom lådan och använde den tomma skisak lådan som ram. Snyggt och en väldigt 'orginal' lösning.

Om den inte går att dela är det ju inte hela världen att låta lådan vara demonterad under tiden du är iväg och piskar lagg :)

Lycka till

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.