|
|
|
|---|---|
|
Hej hej jag har en fråga angående trimning jag skulle vilja veta vad det kostar ca: pris och vart man kan få tag i pirat chip eller något liknande?????? Hjälp vore bra | |
| Quarnis har rätt billiga chip,men de är ju inte pirat...har hört många som blivit nöjda me de chippet! | |
| oki doki du vet inte hur mycket dom kostar eller???? | |
|
1500:- tror jag att han tar. /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Länk Kolla här! /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
| Sänker man bränsle nivån så mycket som dom säger om man chippar bilen ?? | |
| hur får man kontackt med honom då?? | |
|
Står på hemsidan... Har ingen egen erfarenhet men kan mycket väl tänka mig att man kan snålköra en chippad bil, men det är väl inte meningen? /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
| nej men jag menade att det finns ju dom som köper ett chip till sin bil bara för att den ska dra mindre bensin........Verkar i mina öron som om dom är idioter | |
|
Chips för sig bäst i en skål på bordet. Om man skall göra ngt med bilen seriöst är det individuell mappning som gäller stdchips är inget att ha. Asken Numera avchippad |
|
|
Peter// Att dom är idioter är väl synd att säga, minskad bensinförbrukning vill nog alla ha! Finns chip vars uppgift är att sänka bränsleförbrukningen, där effekten i vissa fall blir lägre än original. Dessa har jag dock aldrig sett i Sverige men det kommer nog i framtiden. /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
| oki doki då vet jag tack så mycket | |
| Dom flesta chipen sänker faktikst bensinförbrukningen,låter kanske lite konstigt...mest på dom lägre varven,kan inte förklara varför men... | |
ant |
jag antar att det beror på att man får en effektivare förbränning vid chipning. jag har hört flera som sagt att bilen känns piggare i mellanregistret och att bensinförbrukningen sänkts efter ingreppet. ============================= Länk |
| dom flesta chippen sänker bränsleförukningen men man får ju blyfot själv och använder bilen mer, så den dricker oftast lite till | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.