|
|
|
|---|---|
| Tog bort vänster bakhjul idag för att fästa upp plastskärmen som sitter i hjulhuset...men så ser ja att de ligger en tom vit behållare ovanpå skärmen...vad kan de va för något? ligger typ bakom tanklocket,lite längre fram kanske.... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är en burk med aktivt kol för att filtera bensinångor skulla jag tro eftersom den sitter där. MVH Hasso Länk |
| okej...så den ska vara dom då? blev lite orolig när ja såg att den va dom... | |
| "tom" mena jag inte "dom" | |
Boki |
detta är en expansionsbehållare den finns där för när du tankar fullt o bränslet börjar expandera överskotet går till den vita burken som du såg. Kolfilter sitter fram vid bränslefiltret |
|
okej...tack då vet ja det!! Har en annan fråga..är så att plastskärmen som sitter i hjulhuset har lossnat,fästen å allt...va är de bästa för att få de bra,borra nya hål?? |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Boki har helt rätt jag var lite otydlig, då det finns olika utföranden, vissa burkar innhåller aktivt kol, men på din bil sitter kolfiltrert separat. MVH Hasso Länk |
Boki |
du kommer att borra i inre bakskärm. akta bara vart du borrar du vet grejor inne i bagaget sen är bara att rostskydda lycka till |
|
Ööh, på vilken E30 sitter tanklocket på _vänster_ sida??..... /// Ett halvårs abstinens... |
|
|
Boki: Jag ska borra inne i hjulhuset,asså längst upp i huset...så den lär väl inte gå in i bagaget??? /// M3 Frazze: Skrev lite fel bara,mena på höger sida..! |
|
|
så BMW har gjort en halv hembrännare en gång i tiden?=) *badass toys for badass boys* |
|
Boki |
vad jag menade att du ska vara försiktig med borr jag har en kompis som borrade så han träffade kabelstam o då var det kortiss i elen. det var bara det. boki......... |
Ytterligare ett exempel,skulle byta till ny nummerskylt på min fd Volvo740 fick borra nya hål i stötfångaren, inuti stötfångaren låg en smal avlång vakuumtank, som jag missade med en millimeter,vem hade räknat med den placeringen. MVH Hasso Länk |
| okej...men hur tycker ni ja ska göra för att få fast platskärmen igen?? gammla fästet går inte å använda om igen.... | |
| Säger som "M3 FRAZZE" Vilken E30 har tanklocket på vänster sida????? | |
|
sa ju att ja skrev fel,mena höger sida!! ingen som ha nå tips om hur man kan få fast inneskärmen igen?? |
|
| ingen som vet det?? behöver akut hjälp me det nu,går ju inte å köra som de är nu... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.