|
|
|
|---|---|
|
Mitt problem började när jag lämnade in min bil på en skadeverkstad här i stan (Haralds bilriktning), efter en mindre kollision.. Felet var att det hade blivit ett mindre hål och en minde bucklad huv, och när jag hade pratat med verkstaden så sa killen att han skulle byta front och huv (samt lyse på vänster sida).. När han sedan ringer till mig ett par dagar senare så berättar han att de hade hittat en liten lackskada på höger dörr (pga att huven hade åkt bakåt och stött i). Han berättade då att de hade försökt ta bort bakspegeln, förr att lacka om dörren och då hade bakspegeln gått av. Jag frågade då vad jag skulle göra och då sa han att det bara var att köpa en ny (2500:- /st hos BMW) .. Han hävdade att den var rostig inne i och därför gick den av. Min fråga är nu, borde inte verkstaden ersätta detta eftersom de fixade något som jag inte bett dem om och dessutom tog sönder det. (Dom frågade inte mig INNAN de tog bort bakspegeln). Efter krocken så började också airbag lampan lysa, vilket dom sa att det bara var att åka till BMW och få fixat och sedan ta med sig kvitto till dem så skulle dom ordna det.. Detta vill dom inte heller göra nu.. Så en VARNING till alla i Jönköping.. LÄMNA INTE IN HOS HARALDS BILRIKTNING!!!!! ---------------------------------------------------------------- "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A.P.D //Stefan | |
PeBe |
Jag skulle nog inte acceptera att "Harald"skulle laga min BMW! |
|
Tror inte det finns några andra bilriktare i jönköping av större storlek. Men jag har hört en hel del ris och ros om haralds bilriktning. Alltså blandat. M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
De SKA ersätta din backspegel!!! M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
För att demontera en Z3 backspegel så ska fästet vridas 90 grader nedåt så man kommer åt de skruvar som går in i dörren.Kan ju vara så att spegeln gick sönder i det momentet. Ingen försäkringsskada alltså? verkstaden har bör ha en försäkring för olyckliga omständigheter,med deras skälvrisk är väl högre än vad en spefel kostar. En seriös verkstad hade helt klart gått minst halva vägen var eller åtminstone föreslagit det.Verkstaden har i detta fall meddelat dig angående skadan på dörren helt korrekt.Men det kanske de skulle ha gjort innan de gav sig på dörren dvs helt fel. MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.