|
|
|
|---|---|
|
Undrar vad man gör åt saken när övervarvningsskyddet på min M535 går i redan vid c.a 5900 rpm? Förre ägaren hade nyligen bytt topp och block men insprutet ovh all el är original. Jag antar att skyddet är elektroniskt och styrs från "boxen". Jag brottas även med avmattning av effekten på högre varv. Håller på och går igenom alla de vanliga tänkbara felkällorna, men dessa två kanske har med varann att göra? Är som vanligt mycket tavksam för hjälp... | |
|
Jag har lite av samma problem med 535an, men det är lite olika när skyddet går i...när det är kallt ute så kommer jag ihåg att den drog bra fram till 6200rpm då 3an lades i sist jag körde. Mitt tips är att chipstrimma bilen så varvspärren tas bort. Känner en kille som köpte ett specialtillverkat Unichip till sin M535 som tydligen ger klart mer effekt (som också märks samt är bänkat) än de allra flesta chippen..men så kostar det ca 5000kr också. |
|
| Får den tillräckligt med bensin? Låter som det kan vara pumpen som tappat effekt. | |
JH |
Har haft samma problem på min M5, för mig var det felkoder i styrboxen efter en körning på rullande landsväg. Detta löste jag genom att nolla dessa, kopplade ur batteriet en stund och sedan på med det igen. Efter detta blev det avslag vid rödmarkeringen istället för vid 6200 rpm. Vet ej om detta kan fungera på en M535 men det är värt ett försök iallafall eftersom det är enkelt, snabbt och gratis :) JH |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.