|
|
|
|---|---|
svardska |
vad ska man köpa och vad kostar dom? Jag har sport/komfort fjädring vad nu det innebär. Den är gungig som fan när man kör men helt stum när den står stilla med avstängd motor. Skall man köpa orginal och betala med sitt blod eller finns det andra alternativ? Nån som vet? Mkt tacksam för goda råd i denna fråga. 750ila-90 VW 1954 MB 200-89 VW Coach-90 mm.mm.mm... K,sVard |
|
Tjenare! Om du kan klara dig utan sport o komfort så finns det både koni och bilstein dämpare. Bla på: www.motornord.se och www.bildelsimporten.se annars tror jag att Sachs finns som "insticks patroner" till befintliga dämpare för en rimlig peng. KGknutson är det som har dom .. lycka till ! mvh: mr_majzoo! |
|
|
Hej. Som du säkert har läst så var min bil lika gungig tills jag bytte ut oljan (pentosin 7.1 på bilar före 90) som sitter till nivåregleringen då blev det klart roligare. Jag har kommit fram till att bilen har någon eller flera av dessa brister så blir det gung. 1. Om du inte har ren ny olja i systemet 2. Om påfyllnads burken saknar olja. !!Nivå? Se nedan!! 3. Bakvagnsbussningarna är slut. För att kolla funktion/ nivå så skall du 1. starta bilen 2. Lasta in 150 kg i bakluckan 3. stäng av motorn med lasten kvar! 4. Lyft upp bakhjulen från marken 5. Vänta 1-2 minuter 6. nu skall du kolla olje nivå Filtret i burken skall vara till hälften fyllt (25 mm från topp) Enkelt..... se mer i mitt system dokument som finns att ladda ner på Länk INFO.zip Lycka till! //Per Per 750 1988 E32 Per 750 1988 E32 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.