|
|
|
|---|---|
|
Hej! Förhoppningsvis blir det affär på ovanstående objekt i morgon. En 525 iX Touring från 1992. 17 300 mil. 5 vxl manuell, AC, ABS, förarairbag, c-lås, elhissar, elspeglar, CD, stolsvärme fram, yttertemparaturmätare, takbågar, s-däck på alu, v-däck på plåt. Hel och fin i karossen, ingen rost. Rödmetallic. Nyköpt i Danmark, därefter körd i Luxembourg fram till -98 och 10 400 mil. Sista stämpel i boken vid 11 900 mil, de två sista stämplarna från Sverige. Bilen byttes in på en SAAB-firma nu i november, då tidigare ägare fick tjänstebil, 9-5 Aero. Säljaren är en annan firma som köpt från SAAB. En ägare sen den togs i trafik i Sverige, januari 1999. Enligt uppgift från denne är avgassystem bytt hela vägen förra året, AC kylde skönt i somras och den har alltid servats med fina oljor. Den har lämnats på verkstad för service men tyvärr har inte boken fyllts i. Besiktigad i augusti med anmärkning under "bra att veta" att främre fäste till krängningshämmaren var glappt. I övrigt ingen anmärkning. Besiktigad till december 03. Vad anser ni vara skäligt pris, förutsatt att den är i ett gott skick? Erik Bromma | |
| 80?? | |
|
Såg ett antal 525iX till salu på www.anvika.nu. Du kan ju kolla för att jämföra lite priser. OBS! Detta är ingen rekomendation av handlaren i sig, utan såg bara att han hade en handfull av dessa bilar till salu. |
|
|
Hej! Tack för Era svar och tips. Efter kontroll med tidigare ägaren i Sverige och en kontroll av bilen slog jag till idag. Den var i bättre skick än vad jag vågat hoppas på. Allt säljaren hade uppgett per telefon visade sig stämma. Redan när jag såg bilen på håll kändes allt rätt. Ett par mindre märken vid högerdörren bak är allt i karossen och en mindre roststräng på insidana av höger bakdörr. Ingen övrig rost eller annat tråkigt. Dessutom en inredning i otroligt fint skick. Jag köpte bilen i Linköping, färden hem till Stockholm gick perfekt. Hoppas inte allt rasar efter det beröm jag givit bilen nu. Men jag har kollat på ett antal objekt de senaste tre månaderna, inte bara BMW utan även bl.a. A**i och en och annan jänk. Vissa är helt otroligt att de överhuvudtaget rullar i trafik. Desto roligare när man sprnger på de fina exen, som jag nu hoppas detta är. Vad gäller priset måste jag anföra följande. Jag köpte av en småhandlare som köper upp äldre inbyten från större återförsäljare. Tidigare ägaren fick som sagt en ny tjänstebil och bytte in denna BMW. Hur som helst prutade jag på utsatt pris, budet accepterades. Jag gav budet under förutsättning att allt stämde som säljaren hade uppgett. Detta pris ligger i nivå med dryga hälften av Gasar-Magnus värdering. Min säljare justerade upp priset 13 000 från dag 1 till dag 2 när han kollat marknaden lite bättre. Han stod dock kvar vid att han accepterat mitt bud. Innebär detta att säljaren inledningsvis var ute och cyklade och att jag hade tur som fick honom att stå fast vid sitt ursprungspris? Också intressant vad han köpt BMW:n för, han gjorde fortfarande vinst på mig, garanterat. Erik Bromma |
|
| Låter som du fick ett bra pris. Jag vet att bla att en bil som inte var önskvärd på lexus i stockholm gick ungefär för halva marknadspriset (!). Bilar dom inte vill ha kvar i lokalerna går löjligt billigt. Tror man kan göra riktiga fynd på dom. | |
|
Låter som du gjort klippet, iX är ju efterfrågat på höstkanten... kolla bara här och jämför: Länk Länk |
|
|
Gasar-Magnus: Jag såg 95:an när jag kollade runt inför köpet och försökte bilda mig en uppfattning om priset, onekligen helt andra pengar än det jag betalat. Även den där 93:an ligger i mina ögon lite väl högt. Visserligen vet vi inte vad bilarna säljs för i slutändan men utsatt pris ger väl ändå en fingervisning. En del av mig vill i vissa stunder sätta ut bilen på annons direkt bara för att försöka tjäna några kronor. Men å andra sidan är det en kanonskön bil. Bara känslan med detta grepp. Trots mediokra dubbfria vinterdäck behövs mycket provocerande för att det skall släppa på snö/is. Hyfsat bra drag framförallt uppe i fart, även om fyrhjulsdriften och Touring mattar och inte direkt gör den till någon raket. Verkar heller inte vara så törstig som jag befarat, trots 130-140 hela vägen Linköping-Stockholm med mycket "testande" stannade snittet på strax över litern. Idag upptäckte jag en CD-växlare som säljaren "missat" att upplysa om. Den satt i ett av facken i skuffen. Vidare nämnde han inget om larmet, vars röda indikeringslampa jag såg först igår kväll vid ett mackstopp på vägen hem. Lärde mig "the hard way" att det inte larmar av om man öppnar bakluckan med nyckel utan att ha öppnat förardörren med nyckel först...Dessutom fanns strålkastartvätt vilket väl är lite ovanligt på importer, å andra sidan är den såld ny i Danmark där de kanske har det standard. Nu blev det väldigt off-topic värdering, men återigen tack ni som bidragit med synpunkter och tips. Försten till fjällen? Erik Bromma |
|
| Tja varför sälja , gotta dig åt din goda affär du.. Turputte | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.