|
|
|
|---|---|
|
Hej min fråga idag lyder som följer..!! ;jag undrar hur jag får lite mer att åka med till min 318 .. Ja menar sportavgassystem tex...hur bra är det... eftektmässigt..??.. Va kostar det & vilket märke är bäst..??... Tack för tipsen .. & tack för dom tips om olika saker jag redan fått...Tänker senast på det där med sportfiltret.. !! Drive Safe .. :o)... Mvh ..// -I_Bmw power in Norrland _I- | |
| Sportavgassystem gör inte knappt nån skilland effektmässigt,nån +hk kanske....sportsystem köper man mest för att få ett skönare ljud! | |
Aldric |
Mitt Schnitzer system har väl optimistiskt räknat gett 3 hk, men sablar så gott bilen låter med det. Faktum är, att den låter snabbare än den är, vilket kan vara värt mycket .. ;))))) |
|
Aldric: Samma sak gäller för min bil, låter mer än det går. Skulle hellre se att det var tvärtom, låta lite, gå som fan... //Johan dreiachtzehnis |
|
|
Hej Johan kihl! Jag själv kör lite gocart,och jag har en ica 100cc motor 01 chassi 02 köpte den för 10000kr. Den går mycket bra men har säkert ingen chans mot din 125cc. Har kört 1 säsong och börjar lära mig mer och mer. Hur länge har du kört? Kan rekomendera till andra att man får mycket racing för pengarna. Testa får ni se:-))))) Men vänta till våren i så fall... |
|
|
Hej Johan kihl! Jag själv kör lite gocart,och jag har en ica 100cc motor 01 chassi 02 köpte den för 10000kr. Den går mycket bra men har säkert ingen chans mot din 125cc. Har kört 1 säsong och börjar lära mig mer och mer. Hur länge har du kört? Kan rekomendera till andra att man får mycket racing för pengarna. Testa får ni se:-))))) Men vänta till våren i så fall... |
|
|
|
|
Klart mest effekt för pengarna får du om du byter till en 320 el. 325 motor. Micke |
|
|
Att bulta på effekt avgas, luft filter, trimchip mm, är mera styling grejor än trimmning...om man inte vill gå hela vägen. Räkna inte med någon effekt ökning alls med dylikt monterat...kanske någon % men om du räknar vad du får lägga ut, så kommer du billigare undan med att byta till en motorstarkare bil direkt. Läss andrs inlägg som har kört sin bil i broms bänk fter chip byte och tom fått ut mindre effekt än med std grejor! Ett tips jag ger till alla som börjar prata om trimma sin bil; byt till den motorstarkaste i modell serien och utgå i stället från den! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
tack ska ni ha för era tips... !! -I_Bmw power in Norrland _I- |
|
| låt han göra som han vill själv gjorde jag det så krångligt som möjligt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.