|
|
|
|---|---|
|
fast jag hade i nya bussningar i kärra, så har vissa redan börjat ge sig :-( Men tyvärr så finns det inte mycket att välja på till min kära e28á så det blir att tillverka eget. Men vad för material ska man annvända sig av? Min tanke är att byta ut samtliga bussningar (ännu en gång) fast nu till grejer som håller! Alla tipps och råd är välkommna! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk | |
|
Ingen som känner till lämpliga materiel att tillverka egna bussningar av???? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Vissa svarvar bussningar av teflon. Ett ganska dyrt material som finns hos företag som säljer maskindelar typ kullager mm. Hur hållbart det är vet jag inte. FRED |
|
| Delerin är helt OK ( i stil med Nylon men hårdare och "halare") | |
|
Kolal med. t.ex. Jarls vad dom rekomenderar , dom bör ju ha koll tycker man... www.jarlsbilservice.com |
|
|
hej! Vad jag har hört så brukar dom använda nylon? vet dock ej hur det blir. förresten! du har väl M5 krängningshämmare på din kärra? jag har köpt sådana nu från en 3,6a och vid en snabb koll så tycker jag inte det ser ut som att dom bakre passar? men men.. just nu är allting borta under bilen så jag får väl lugna mig och se!.. dom ser inte ut som mina orginal... hjälp! |
|
|
Olin...du har mail! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Nylon, har jag hört en del bra men även en del neg om bla att dom kan ge upp (explodera/gå helt i bitar) hur stämmer det? Teflon och delrin...hur uppträder det...åldras? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
| Ambitösa racers anpasar väl setupen från race till race... byter allt osv...*S* | |
|
Jo...ska de vara rajsing så ska det *s* men så seriöst är det kanske inte menat med e28an....bara nästan ;-) MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
| Jag svarvade bussningar till framvagnen i oljenylon+ rostfria axlar. C:a 100 mil senare gick h- tvärstag rätt av= tvärstopp, lyckligtvis i mkt låg hastighet. Den hade vridits av pga bussningens hårdhet. Jag monterade sedan stag med org bussningar+ oljenylon i casterstagen. Så nu funkar det bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.