AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
930

E30 M3 Grupp N bussninsgar

Th
65
ThomasE
F21 M135i, -13
F31 330i, -16
Jag har tänkt byta alla gummibussningar på min bil. Utan erfarenhet så tror jag att BMW'w s.k. grupp N bussningar borde vara väl utprovat. Någon som vet var man köper sådana ? BWM reservdelar i sverige har dom inte.

Häslningar
Thomas
Nej men BMW i tyskland har dem och bmw sverige kan väl få hem dem på en vecka max.
Du Thomas är det din M3a som står hos Manuel?

jag var med och testade fälgar på den. Verkar vara i mycket bra skick för milen faktiskt!

/Per
Th
65
ThomasE
F21 M135i, -13
F31 330i, -16
Jag får kontakta BMW i Tyskland.

Ang fälgar. Stämmer bra. Jag fick se bilderna, helt i min smak. Skulle tro att det blir 17" varianten då jag har möjlighet att få bra beggade R-däck. Iof är 18" mycket "porrigare".
Visst ser bilen bra ut, men som alla gamla bilar har den säkert varit med om ett och annat, tur man inte vet......

/thomas
Grusse
Gick det att beställa bussningar från BMW sverige? Jag har en polare som vill ha Gr.N bussningar.
Har inte Bildelsimporten dessa bussningar?

// Bengan

Stummt är inte dummt!!!
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Jag har tagit hem Grp N grejor via Paulssons Bil i Ängelholm, ordna fram nummerna på bussningarna så är det inga problem att beställa..

Nummer på bussningarna hittar du på Länk
WIKING
Är inte BMW Grupp N delarna väldigt dyra
hos BMW Sverige?
Kollade Grupp N motorkuddar kostade
över 3000:-

SNART MED KÖHLER 2,5
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Ulf: Jo, topplagringarna kostade 1800:- om jag inte minns fel.

Misstänker att det inte är så våldsamt mycket billigare i Tyskland dock, det är dyra grejor.
Su
58
Sunn
M3E30 -90
M3 CSL -04
535d -06
Har talat med en del racing folk och alla är överens om att det är bättre, billigare och enklare att få nylonbussningar svarvade direkt till bilen. Dessutom är livslängden mycket längre. Ska själv fixa detta under våren.
m3
324
m3jonas
M3-87 Turbo
325ix -89
330xd touring -02
Hur funkar powerflex nylonbussningar som bildelsimporten säljer? Tyckte att priserna var låga.

Jag köpte grupp N motorkuddar till min M3:a, gick på 2500:- styck... Beställde först och frågade efter pris sen :)
ga
408
gasa
M3 E30
M3 E46
325d E91
Kan bara flika in att de excentriska topplagringarna, kostar lika som vanliga std. ca 600 kr st gick de på hos BMW i våras.

/G
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.