AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
647

Varför spricker dimljusglasen så lätt?

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
På ett år så har jag fått byta 2ggr dimljusglasen
är det dåligt kvalite på dem, eller kör man för nära
framförvarande bil.
Har ni haft samma problem som mig?:-((((((((
mase
jag har hort att d kan bero pa regn(sno).
varmen och kylan gor att dom spricker.
bytte sjalv 3ggr i varas.

blixter och dunder....
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Dom är ju placerade i ett rätt utsatt läge...

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk 1600/2-renovering...
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Vet ngn var man kan köpa billiga dimljusglas?
På skroten eller ngn annanstans?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Biltema har billiga dimljus till E36. Tydligen skall kvalitén och passformen vara rätt hyffsad. Har dock inte provat dem själv.

Kostar 349kr/st

Mvh
Kr
225
Krisskross
318i - 88 e30
325i - 86 e30 prosjekt
Hei!

Ta å legge på et lag med lamineringsfolie, slik som man har på kort. Tror det selges i de fleste bokhandler. Hvis du legger på et lag med slik folie vil ikke glassene knuse så lett og få riper og skader...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är en fin inkomstkälla för bmw iaf! :(
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Den största anledningen till att de går sönder är rengöringen av strålkastarna, (till er som har det).
Använder du dimljusen så blir glasen ganska varma och när du sedan spolar din ruta så skvätter den iväg en dusch även på dimljusen. Om det då är kallt ute så är vätskan kall och glaset spricker. Så ta bort rengöringen på dimljusen så slipper du i allafall den orsaken (stenskott kan ju komma ändå)
Frittz
Det svider hårt i plånboken varje gång man får ett stenskott eller dyligt i fronten.. jag har redan hunnit byta dimljus glas 2 ggr på min E46:a.
850:- inkl moms fick jag dom för på BorgsBil i Vällingby.

Extremt lätt att byta cosk, det var ju en klen tröst...

Frittz
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Rengöring till dimljusen, Finns det?

Du menar väl huvudstrålkastarna?

Mvh Henrik.
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Var försiktig med att ha dimljusen tända! Fick böter igår pga detta. Det var defenitivt inte värt att betala 400 pix.Finns ju vettigare saker att lägga pengarna på. Samtidigt känner jag mig jävligt förbannad! Kvällen innan ringer en kompis till mig till polisen och anmäler ett pågående bilinbrott och får till svar att de inte har tid med sådant pga minskade resurser. Han blir uppmanad att inte ingripa själv! Min fundering är, har polisen blivit feg? De verkar ju vara lättare att haffa trafikanter med lättare trafikförseelser än att ta itur med den allt mer ökande kriminalitet som råder.
mase
fy va surt.

blixter och dunder....
magiska....
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Hubbe325, det är väl ingen spolning till dimljusen på E36:orna? jag har det inte på min svensksålda 328:a i alla fall eller är det extrautrustning? på min f.d 520-92:a(sv-såld) hade jag spolning till dimljusen.

Mvh/ Micke t
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Dem spricker så bmw kan tjäna mer pengar..
Har fått byta på alla mina beemers minst en gång..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Min M3 DAYTONA Länk
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Min M3 MUGGELOROT SÅLD---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ant
det krisskross föreslår verkar inte dumt. ska ta och klistra det på mina dimljus. då lär dom ju hålla ihop lite bättre.

=============================
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Hej igen!
Jag vet inte om det sitter på E36 svensksålt, jag hade det iaf på min sv-sålda E34 och där kunde de spricka. + det drog en j-vla massa spolarvätska.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.