|
|
|
|---|---|
| Har haft problem med att fadern inte styrde ljudet till främre högtalarparet i min Buisnnes bandare.Tänkte att det nog var apparatfel då jag läst mycket om dessa apparaters krånglande.Skaffade en begagnad apparat.När jag satt i den är det fortfarande inget ljud fram.Av en tillfällighet knackar jag vid sidan på v framhögtalare.Ljudet kommer då i båda framhögtalarna.Hur kan ett glapp göra att båda högtalarna tystnar.Mycket mystiskt?????.Eller finns det någon logisk förklaring??Tacksam för hjälp. | |
|
Det KAN ju vara så att främre paret går på en krets och bakre på en annan i stereon. Stegen är bryggkopplade och det ligger likspänning på kablarna relativt chassi i bilen. Om du har en avskavd kabel som ligger mot chassiet (intermittent) och skyddskretsarna funkar som dom ska så blir det tyst på båda sidorna. FP |
|
|
Ska kolla genom att demontera dörrsidan.Är inte så tekniskt .Är det mycket jobb att demontera sidan.Hur går det med airbagen???Kanske är ett jobb för verkstad? Tack Folke |
|
|
Jag tappade ljudet i en diskant på ena sidan,lossade dörrsidan lite grann uppe i hörnet vid "luftinsläppet". Där satt ett litet kretskort som en kontakt lossat från.Det var iofs bara ena sidan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.