AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
446

Högtalarbortfall i främre paret.

Har haft problem med att fadern inte styrde ljudet till främre högtalarparet i min Buisnnes bandare.Tänkte att det nog var apparatfel då jag läst mycket om dessa apparaters krånglande.Skaffade en begagnad apparat.När jag satt i den är det fortfarande inget ljud fram.Av en tillfällighet knackar jag vid sidan på v framhögtalare.Ljudet kommer då i båda framhögtalarna.Hur kan ett glapp göra att båda högtalarna tystnar.Mycket mystiskt?????.Eller finns det någon logisk förklaring??Tacksam för hjälp.
Det KAN ju vara så att främre paret går på en krets och bakre på en annan i stereon. Stegen är bryggkopplade och det ligger likspänning på kablarna relativt chassi i bilen. Om du har en avskavd kabel som ligger mot chassiet (intermittent) och skyddskretsarna funkar som dom ska så blir det tyst på båda sidorna.

FP
Ska kolla genom att demontera dörrsidan.Är inte så tekniskt .Är det mycket jobb att demontera sidan.Hur går det med airbagen???Kanske är ett jobb för verkstad?
Tack Folke
Visa användare
166
touringthomas
528ia Touring-98
Jag tappade ljudet i en diskant på ena sidan,lossade dörrsidan lite grann uppe i hörnet vid "luftinsläppet".
Där satt ett litet kretskort som en kontakt lossat från.Det var iofs bara ena sidan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.