|
|
|
|---|---|
|
Var i Munchen förra veckan med jobbet och var ju tvungen att passa med ett litet museibesök. Dock måste jag säga att jag blev lite besviken. Dels så var det inte så stort som jag trodde, sen tycker jag att det var lite väl få "nyare" bilar typ e30, e28 m.m. Jag kanske hade för höga förväntningar, men det känns som att det fattades något. Var tvungen att få skriva av mig lite. mvh Larsa | |
M3_BMW |
Själv tycker jag museet är bra. BMW M bilar, när du älskar att köra. |
|
Larsa10, Jag håller med. Det är ganska kasst. Har sett i stort sett likadant ut i över 10 år. |
|
|
Mobile tradition har ett bättre museum... /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Jag var där igår och blev också lite besviken.... Hade nog trott det skulle vara större. Framtidsinstrumentpanelerna och trafikinformationsssystmet var ganska coolt iallafall. Synd att fabriksturen var fullbokad igår annars hade det säkert varit extas! Det känndes dock bra att strosa om kring vid BMW Werk 1.1 Lite colt var service och reservdels mottagningen, där alla satt vid sina skrivbord i vita doktorsrockar..Kändes dyrt! |
|
| Jag håller med, det var inte så att man gick upphetsad direkt, en och annan ovanlig bil, men lite mer nyare bilar hade varit trevligt. | |
| Men man får inte besöka Mobile Tradition hur som helst. Men det är det som borde vara museet. | |
| Kanske en dum fråga: Vad är mobile tradition? | |
| BMW hallen dom hade 2000 vid Ringen var mkt bra t.ex. 7 serien från början till slut..... | |
|
Z3c 4 ever!// Återger delar av en text från 02-sektionens medlemstidning: "Första våningen är öppen, där får vem som helst komma in..." "...nästkommande våningar får endast speciellt inbjudna tillträde och fotografering är strängt förbjudet." "Faktiskt var hela resan värd denna 2 timmars titt i BMW:s allra heligaste bilsamling, för här fanns ett ex av alla BMW i nyskick. Även prototyper, experimentbilar, tävlingsbilar och andra viktiga BMW, som ex..." Kort och gott, BMW ägarnas mecca... /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Vart ligger Mobile Tradition? mvh Larsa |
|
| Det ligger på Schleissheimer Strasse i München bland många andra BMW-byggnader som t.ex. R&D och Niederlassung. | |
|
Janne2: Tacxk för infon, synde att man missade det när man ändå var där. Skall försöka att lägga det på minnet tills nästa Munchenresa, när det nu blir. mvh Larsa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.