AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
577

DIOD FRAMSIDAN INNERBACKSPEGELN ?

PeBe
Har nåt som ser ut som en diod på framsidan av innerbackspegeln...
Lyser inte.
Regnsensor?Har aldrig märkt av det isf.
Finns denna diod på alla E 38 även när det inte är regnsensor?
Bilen: 740IA-95

sebbe_bmw
Detta hade jag uppe för ngn månad sen, fick inget direkt svar så jag undrar också fortfarade, eller är det att bakspegeln mäter ljuset på båda sidor , dvs mot vindrutan och mot bakrutan, om det är mörkare mot vindrutan och ljusare mot bakrutan så bländar (tonar) den ner sig`?!

Sebbe
PeBe
Det var vad jag oxå lurade på...
Men aut avbländbar spegel funkar väl som brillor?
Behövs inte några sensorer på dem!Hehe tur är väl det!
Kanske är det så att det bara tas en sorts innerbackspegel?

Svärd
Har sett på lite nyare BMW att larmindikatorn sitter på backspegeln... det är inte den eller?? En fundering bara!

//Martin

GOTLAND har allt, förutom SALT!!
PeBe
Nja...Jag har inte larm på min.

Salt är gott....i maten!

st
54
stt
740iL -99
OM man har avbländbar/avbländbara backspeglar så sitter det en diod på baksidan (mot motorhuven) av backspegeln SAMT en diod under eller i glaset på innebackspegeln. Dessa dioder mäter ljuset utomhus samt det infallande ljuset i backspegeln.

Vid behov dimmas spegelglaset ner och OM man även har yttre backspeglar med automatisk avbländning så dimmas även dessa ner.

Dioderna har INGENTING med larmet att göra som sitter UNDER backspegeln i en röd FUL klump ;-)
Prova att lägga fingret över dioden (på baksidan)dagtid, så ser du förmodligen att glaset mörknar, då den luras att tro att det är natt. Så funkar det på min bil iallafall... (iof en amerikansk bil men ändå.. :-)
PeBe
Bstrom:
Var precis ute i garaget o provade!
Visst fan mörknade den när man la fingret över "dioden"!Solklart!
Ett bryderi mindre!

Tack o bock!

ps:Jänkare är inte så dumma!Cadillac STS frågas?

Visst är det fantastiskt? :-) Jäkligt bra funktion tycker jag, som funkar klockrent!
Nej, det är inte en STS (tyvärr) Utan en Chrysler Vision.. stor komfortabel bil med all utrustning för en klart rimlig peng!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.