|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Orre Touring |
Pratade med en kille som byggt ihop några 2,7l motorer med disel veven och han använde 2,5l stakarna och kolvar???? hur går det ihop??? Skulle visst finnas 282 graders kammar nån gammal modell?? |
|
Omöjligt...men om... Han skulle ha ett block som är ca 3mm högre. Finns ingen 282 graders kam till m20 motorn hos DR-SCHRICK eller Kent-Kams...kanske om ENEM har slipat att sådan på beställning. bengan |
|
|
Jag står i kvalet mellan en ETA bottendel eller stoppa i dieselvev själv. Min fråga är hur kompet blir med ETA blocket? Är stakarna 130 mm i ETA motorn också? Jag kör överladdat så jag vill lägga mig runt 8-9. ps jag har sökt men inte hittat om precis detta ds |
|
| Hej! Jag tänkt tipsa om senaste numret av BMW total (Oktober). Däri finns ett E30-special med bl.a en rätt bra artikel om M20 2.7L-bygge... | |
|
Bengan: Vad får dig å tro att man inte kan köra under 8.0:1 i komp i en turbobil? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Två år gammal tråd!!! Fuling>> Jag tror att ETA:n har 135mm stakar, men om du sätter på en 325i topp sjunker kompet till omkring 8,0:1 pga att förbränningsrummet är större i den toppen. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| BMW total ? vart hittar man den ? | |
|
Om jag inte är helt ute och cycklar så tror jag inte att man kan trycka på b25 toppen på ETA:n pga att ETA-kolvarna saknar fördjupningar för ventilerna, men jag kan ha fel... I min värld är det vettigast att lägga lite pengar på nya stakar eller kolvar, så får man precis det komp man vill ha. /Niklas |
|
|
pettan>> pressbyrån Där står inget man inte kan läsa sig till på forumet ang 2,7 bygge. Men vill man ha fina bilder till så. Plus E30 reportage special, en del riktigt fina bilar där. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.