AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
528

ASC standard from. E36 -97?

Ni
131
Nicke_1
320dM Touring -13
M3 -01
320i -04
Mors!
Är på gång att ta hem en 328i Coupé -97. Fick utrustningslistan (som alltid (?) sitter klistrad på servicebokens sida 2) faxad till mig från den tyska handlaren. ASC fanns inte med i listan, jag har dock inte sett någon E36 328 från 1997 UTAN ASC. Kan det vara som så att det är standard?? I och för sig nämns tex "Kopfstuetzen im fond" i listan, och det är jag skapligt säker på att det var standard!

/Nyfiken
sebbe_bmw
Detta är konstigt, På alla de BMW jag köpt så har jag aldrig fått ngn utrustningslista klistrad i serviceboken, 5 frabriksnya BMW bilar på 9 år och alla köpta på BMW GBG,

Sebbe
Ni
131
Nicke_1
320dM Touring -13
M3 -01
320i -04
På den 328i Coupe -97 jag köpte förra julen fanns en dylik på plats. På andra bilar (E36:or och E46:or)jag kikat på så långt att jag granskat serviceboken, har utrustningslistan varit inklistrad på sida två (pärmens insida).
Nicke: ASC kom standard 97 på alla E36 som är Svensk sålda. De blev aldrig standard i tyskland på E36.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag har inte heller fått en utrustningslista i serviceboken (två nya BMW).
Däremot har jag hittat utrustningslistan (med chassinummer) (den som följer bilen under tillverkningen på bandet) under baksätets sittdyna på båda.

Mvh
Ni
131
Nicke_1
320dM Touring -13
M3 -01
320i -04
Tack Wendtan, då vet jag! Mycket sladdande blir det på hemvägen från Tyskland i detta snömodd!

Ang. utr.listan på sid 2, kanske är det standard eller kytym för tysksålda begagnade bilar?
Hur som haver en ganska smidig detalj då handlarna oftast skriver "All utrustning", trots att det ändå kan saknas utrustning!
EMW
Hej på er, jag har en Bmw 320 och är hämtad från Tyskland 00 och på min servicebok har jag en tillbehör
lista fasklistrad på 2 sidan som extrautrustning.
Asc är x-utrustning och fungerar helt perfekt,
om man jämför mot brorsan s60 så är den helt värdelös.
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Jag har i allafall köpt 2 fabriksnya svensksålda med utrustningslista fasttejpad på servicebokens 2a sida. Det verkar som om en del återförsäljare tar bort denna lista vid leverans, varför kan man fråga sig?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.