AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
410

Bmw 318 (E 36 )/Byte av kuftfilter men hur..?

0
44
0 - 100
En deffad 318i (e-36 -92a) med små muskler !!
Hej idag lyder min fråga som sådan..!! jag har vart på en Affär i Umeå idag ...Aouto Parts" ...& kikat på ett sportfilter til kärran.
Men då sa killen bakom disken att det var lite besvärligt att sätta dit det på just en sådan bil som min. Man kunde köpa hela "kittet" klart ...så att det var bara att montera dit för 1750 ca... man kunde &så köpa bara filtret för ca 570 kr ...!! Då utan den plattan som "måste"(måste den sitta där..?) sitta mellan filtret & ja slangen som går upp mot motorn ... Där ska det ju sitta en platta ELLER:.?...han sa iaf det ..& jag har kikat på saken & så är det ju ...Hur tillverkar man en sådan ..går det Eller köper man den bara färdig som den är ... ???! Killen sa iaf att jag kunde om jag var händig göra en egen... Men i vilket material..??..Nått speciellt DU kan föreslå..??... Tack för dina bra tips..

Mvh//

-I_Bmw power in Norrland _I-
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Bästa tipset är nog att helt strunta i sportluftfilter!
De ger ingen effektökning på en i övrigt otrimmad BMW.
Bara mer ljud och mer smuts in i motorn.

De två senaste trådarna om sportluftfilter (finns säkert hundra till om du använder "sök inlägg"!)

Länk
Länk

Mvh
0
44
0 - 100
tack för det..!!

0
44
0 - 100
tack för dom fina länkarna ...har kikat in dom nu ..& ja ...hmm...!! Det blir kanske inget filter ...men tack iaf.! Mvh//

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.