|
|
|
|---|---|
hero |
Hej hopp! Kan inte köra med parkeringsljusen och dimljusen samtidigt. Dimljusen lyser bara när jag har halvljuset tänt. Vet ingen som har det likadant! Kan det bero på att den är svensksåld?? Nån som vet om det går att ändra?? PLESE |
|
Borde ha med att göra att den är svensksåld. på min importerade 318iS -93 funkar det fint med parkering o dimljus.:-).. men borde ju gå o koppla om i värsta fall.. Mvh: Daniel |
|
| Låter konstigt att det skulle vara så för att den är svensksåld eftersom det under inga omständigheter är tillåtet att använda i dimljus och halvljus samtidigt i Sverige. Sen att många gör det ändå är en annan femma... | |
|
Bara du inte menar dimljusen bak, dom funkar bara med halvljuset. Nisse |
|
EMW |
Det borde funka att du kan bara kan ställa in p-ljus med ljusinställningen, bara du inte trycker på fel knapp för dimbakljusen:-// |
| Hej jag har en SVENSKSÅLD 325:a och jag kan köra med mina dimljus och parkeringsljus fram sammtidigt kan oxå änvända dom sammtidigt som halv och helljus | |
|
Är dina dimljus eftermonterade? Det var mina nämligen och jag hade samma problem. Spänningsmatningen till dimljusen var inkopplad på fel sladd. Kommer tyvärr inte riktigt ihåg färgen på sladdarna men dom var anslutna nånstans under säkringsboxen iallafall. Tror att sladden jag kopplade in dom på till slut var röd/grön. Hoppas att detta kan lösa ditt problem. Lycka till. |
|
hero |
Hej! Vet fatiskt inte om dom är eftermonterade, men jag tror inte det. Ska kolla upp det du skrev BMWPonken. Tack för svaren!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.