|
|
|
|---|---|
|
Hej, Hur gör man för att plocka loss originalstereon på en E39? Volymratten går ju att dra bort, men sen kommer jag just inte så mycket längre... hur göra? /Micke | |
Froz-523 |
Efter att du dragit av volymknappen stoppar du in en liten platt skruvmejsel och vrider lite. Du kan känna ett litet fjädermotstånd när du vrider. Du kan nu dra ut stereon. |
|
hmm.. har försökt nåt sånt utan att lyckas. :-/ när man tagit bort volymknappen ser man ju att den pinne som volymknappen sitter på har en skåra i mitten, men om jag stoppar in nåt där och vrider så tycker jag att enda effekten är att jag "ändrar volymen" på stereon. eller bär jag mig dumt åt? /Micke |
|
|
Under "volymknappsaxeln" finns ett litet hål, stick in en torxmejsel så hittar du "haken" där! Vrid om och vips så är den lös, tar ca 30sekunder. Kommer dock inte ihåg vilken storlek på torxen eller om man skulle vrida med eller moturs men det ger sig... Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk |
|
|
har precis varit ute i bilen och försökt ovanstående, men det finns ju inget sånt där litet hål under pinnen som volymknappen sitter på.. :-/ /Micke |
|
|
Konstigt... på min är det så iallafall... Har du TV/Navi? Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk |
|
|
Kolla på Länk Finns bilder där om hur man hittar hålet, Phase 3, Step 3. Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk |
|
|
nä, jag har inte tv, bara en sur kassettspelare. tyvärr verkar det nog som om jag har nån annan sorts låsanordning, för nåt ställe att stoppa en torxmejsel finns bara inte. min 523:a är en tidig 96:a, stereon kanske var lite annorlunda då eller nåt. jättetack för hjälpen iaf. /Micke |
|
Kalleboy |
Jag bytte min Orginalstereo i min 529-97á och Magnus har helt rätt ang. spärren 1. ryck loss volymratten 2. tag en spårskruv mejsel ca.7mm klinga stoppa in denna ca 1cm till höger om volym-axeln,vrid om ca 90grader.ibland hoppar stereon ut men kan sitta hårdare ibland,tag en liten tunn skruvmejsel och försök att hjälpa ut stereon i vänstra sidan , plopp nu fick du ut underdelen av stereon, 3.den andra delen tar du en insex nyckel tror 3mm skruvar loss på båda sidorna om cd/kassett-spelaren 4.drag ut stereon ,tänk på att lossa kablarna försiktigt . 5.skall du sätta in en DIN-standard stereo så finns både monterings ram+ ISO-kablage till BMW E39 hos Länk |
|
Jag lyckades komma på hur man gjorde alldeles själv för ett tag sen, skulle väl ha talat om det... Eftersom jag är begåvad med ett par tummar som verkar vara placerade ungefär mitt i händerna så blev jag väldigt förvirrad när folk tipsade om att jag skulle stoppa in en torxmejsel i nåt hål _under_ volymaxeln, då det inte finns tillstymmelse till något sådant hål på min bil. Däremot lyckades jag komma på att det satt en spärr cirkus en cm till _höger_ om axeln, vilken man kunde ge sig på tex med en platt skruvmejsel, eller nästan smidigare, startnycklen till bilen. :-) Så det hela är löst nu. Tackar för hjälpen! /Micke 523i -96 |
|
|
Micke: Tack så himla mycket! Nu fick jag loss den, gjorde precis som du sa den där "spärren" till höger om staven. :)) Tack för snabb respons gott folk! För övrigt så är det en 535 -96 med business CD |
|
|
Gött! :-) /Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.