AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
946

Hur får man bort bakkjolen på en BMW E36 ?

jo
56
jocke1
328iA touring-96
Hur får man bort bakkjolen på en BMW E36?
Jag har tagit bort listen som sitter på kjolen och dom där plast nitarna som sitter under listen, jag har också tagit bort skruvarna och plast nitarna som sitter i hjulhusen men jag får inte bort den endå,vad har jag glömt?.
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Du vill alttså ta bort hela den bakre stötfångaren på bilen om jag har fattat det hela rätt?
Då måste du lossa dom 2st stora torx-skruvarna som sitter underifrån och håller stötfångaren i sina fästen. Lägg dig på rygg under stötfångaren och titta upp så ser du dom! Plastnitarna som du har lossat under skyddslisten kan du sätta dit igen, dom har inget med stötfångarens fastsättning att göra.

Mvh/ Micke t
jo
56
jocke1
328iA touring-96
Tjenare!
Jag vill bara ta bort själva plastdelen.
För det kan man väl?.
jo
56
jocke1
328iA touring-96
någon som har ett bra förslag om hur man får bort bara själva plastdelen från bakstöttfångaren?.
Gl
122
Glenn
525iM Touring -02
Tjena!

Du lossar listerna som sitter på stötfångaren, där bakom sitter ett antal expandernitar i plast, plocka bort alla dom nitarna (nitarna får du bort genom att trycka ut pinnen som sitter i centrum på nitskallen) sedan plockar du bort den svarta plast biten som sitter längst ner på stötfångaren, sitter med en plast expandernit i varje hörna. Under det plast biten sitter det yttligare ett antal nitar (likadana som det satt under listerna) plocka bort dom också. sen får du ta loss plastinnerskärmarna i bakrehjulhuset, bakom dom på vaje sida bilen sitter det 2st skruvar som du ska lossa sen ska det bara vara att lyfta bort plastdelen på stötfågaren.

Så här gjorde jag på min och det gick bra :) är inte så bra på att förklara i text men jag tror du kommer att förstå, är det något du undrar över så skicka ett mail.

/Mvh
Glenn
Gl
122
Glenn
525iM Touring -02
Ops glömde det du troligen inte har gjort för att få loss den, i hörnorna på ståtfångaren i spåren där listerna sitter i vanliga fall (om du tittar på bilen bakifrån) så är det hål, där ska du in med en skruvmejsel och trycka till en hake.

/Mvh
Glenn
jo
56
jocke1
328iA touring-96
Tack Glenn för en mycket bra beskrivning.
MVH Jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.