AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.132

tds grenrör på 325

passar grenröret från en 525tds på en 325 E30?
tänkte göra ett litet turbobygge.

hur mycket kan man ladda innan topplockspackningen går?

och hur mycket kan man ladda sen innan stakar och skit börjar titta ut?

förresten är det lamelldiff på 325:or? 87

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Länk
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Nej det passar inte då det inte är samma motor. 525 tds heter m51 och 325 e30 heter m20.

Lamelldiff var tillbehör på alla e30 utom M3:an som den satt standard på.

De andra frågorna kan du testa med att söka på forumet då det har diskuterats förr. Men 0,5 bar ska inte vara några problem att ladda utan extra spridare med mera.

"Letar efter en trimmad E28"
bara för att det är annan motor betyder ju itne att det är annat grenrör, det kan ju vara byggt på exakt samma grund.

Länk
schneberger
han menar att eventuellt så är inte block samma. . alltså passar inte rakt på . jämförelse.. trcyk på ett turbogrenrör från en 240 turbo på en s40 motor !-
hmmm, vad har blocket med grenröret att göra?

du menar väl toppen isåfall?

jag vet att den inte är samma motor, men det kvittar ju, vad jag vill veta är om det kan passa ändå, så om någon har mått eller eventuellt har testat..

Länk
P_
34
P_J325
325 -89
men om man tar 324td grenrör så ska det ju passa...iaf så är det ju samma grenrörspackning som m20....!
schneberger
tja.. sorry kl bvar sent.. blev lite galet. menade ju toppen !
st
2.200
stensth
P_J325: Tydligen så passar inte dieselgrenröret heller på en vanlig m20 utan en distans emellan.

P_
34
P_J325
325 -89
ok! jag kollade fel... det var 324d som hade samma och inte 324td!
djspirit
men är 324td en sexa då för det måste vara lättare att modifiera än att svetsa eget

BMW: NO TURBO SHIT JUST REAL POWER
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Japp 324td är en 6:a.

//Johan

dreiachtzehnis

Länk
st
2.200
stensth
Även en 324d är en sexa. Alltså en hederlig sugdiesel.

BM
21
BMW325ixk
325ixk sedan -87
324td grenröret ska passa direkt på om man har distanser mellan topp och grenrör (annars tar tändhattarna/stiften i grenröret säger dom som kan) Har ett grenrör som jag ska montera på min 325ix så småningom och då lär det ju garanterat visa sig om man behöver distanserna.
st
2.200
stensth
BMW325ixk: Inte för att vara petig, men som sagt så passar det inte direkt på utan en distans emellan och det var det som diskuterades. Att man inte behövde någon distans, men så är fallet att man behöver det.

Erneland
Bygg greröret själv.. då får man det som man vill.. jag gjorde mitt och det blev bra. Köpte rördelar från GIK och turboflänsen oxå. Bottendelen på din motor håller för brutalt många hästar så det är bara att köra på. Förresten så haglar det med grenrör till turbobyggen vad det gäller 6 cyl-motorer till BMW .. hör med snålblå racing.. eller titta på en riktigt häftig bil.

Länk

Mvh Michael

ST4Dim
BM
21
BMW325ixk
325ixk sedan -87
Håller nu på att montera dieselgrenröret och ser att bultmönstret inte är den samma.. Denna distans alla har snackat om är alltså egentligen en adapter?? Eller hur..
Ingen som har provat att borra om hålen istället för att göra plattor, då den övre raden nästan sitter rätt. behövs flyttas ca 5-7mm medans den nedre raden är kanske 15mm off och om man borrar den så kommer det att se ut som ett fästöra då halva hålet är utanför materialet. Men man kan ju bygga upp lite material och då ska det nog passa finfint, dessutom blir det ju lite mera plats kvar. Jag ska vända grenröret neråt har jag tänkt och då kan det omöjligt vis ta i tändhattarna.

Återkommer när det är klart..

MVH Niko
gangsta_toth
Vad skulle det kosta o få ett turbo-grenrör svetsad? Är inte så hemma med svetsen...
Qv
45
Qvirre
323i -82
327ix TIC -87
M3 E30 -88
M535i -85
540ia -94
Tjena

jag har borrat om hålen på ett 324td grenrör så det passar
på en 325i e30 det är lite pill men det funkar bra
använd gärna en grenrörspackning från m20
när du markerar ut hålen.

sen vet jag ej hur pass bra genomsläpp det är på ett
324td grenrör vid högre laddtryck?
är det nån som vet.

MVH Magnus
ji
200
jimmyn
325 E30
323 E30
Qvirre:
Vad kör du med för aggregat?
Och vet du vilka agg. som passar på 324td grenröret?

Mvh

BMWCS #4675
Länk
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
jag har komplett 324 td motor om nån är intresserad av delar.

/Per
DjNightflight
Ja é intresserad av ett grenrör till en 324 td om du har ett?
Mejlen är: dj_ante@yahoo.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.