|
|
|
|---|---|
|
Hopp! Då var man igång igen :) Har hittat en tämligen välutrustad vagn. 530 touring -94, manuell som har gått lite drygt 13´000mil * Daytona violettmet. * Bicolor (lila+svart) bisonläder, sportstolar med el.inst(full)+minne +värme * AC med AUC * ASC+T * Sporttiming chassie * Avtagbar drag, orig. * PDC * Aut. avbländbar innerbacksp. * Originallarm med fjärrstyrning * M5 M-contur 17" med hyggliga s-däck * Stora ljudpaketet * 2x airbag * Sportratt * Stora färddatorn * Aut. vinkling av ytterbacksp. vid backning * Vinterdäck i gott skick på alu-fälg * Motor- +kupévärmare * Kraftigare generator Välfylld servicebok, helt nyservad. Alla leder i framvagn bytta för nåt år sedan. Ny koppling, hyffsat nya bromsar. Säljaren begär 109´000 kulor. Vad anser ni proffs här...gratis eller svindyrt? Bilen verkar vara i ett gott skick och säljaren verkar ärlig. Alltid intressant med lite synunkter. Mvh Patrik *min signatur står här* | |
|
13000 mil från 94 låter väldigt lite tycker jag. Lägg på 15-25' så går det att köpa en 523iT 97:a istället, marginellt sämre prestanda och en mycket modernare bil. Priset borde snarare ligga 70-80' anser jag. /Simon |
|
|
Nu skall man ju inte kasta sten i glashus genom att dumpa marknadspriset på sin egen biltyp, men det låter dyrt tycker jag. Tror att den borde ligga på simon_en förslag. Lite speciellt med lacken och bicolour. Kolla in denna som stått till salu läääänge , till ett fantasipris dock. Länk |
|
|
Hej "goobledigook" och "simon_en"! Tack för er input så här långt. Ni får gärna utveckla hur ni resonerar när ni kommer fram till priset. Visst..jag tycker väl att det är lite i överkant som säljaren begär men att det skulle vara så stor skillnad trodde jag definitivt inte. Berätta gärna mer så att jag lär mig! Tack! Mvh Patrik *min signatur står här* |
|
|
Kolla miltalet. Tycker också att priset bör vara lägre. Den låter välutrustad så ett pris kring 90.000.- kan vara rimligt, OM miltalet stämmer! Mr C |
|
|
Patrik N, som jämförelse sålde jag min BMW 530i 93:a med 18000 mil, ganska lite utrustning, men det fanns AC iallafall för 64 000:- det var hösten 2000 i september. Nu i våras sålde jag min 528i 97:a med ganska mycket utrustning, dock inte SCHinn och 14000 mil för 125 000 :- . Att säljaren begär 109' förvånar mig inte alls, fantasiförväntningar på försäljningspris kommer alltid att finnas. Själv ser jag det som att det är bara att önska dem lycka till! Avstår själv dock. /Simon |
|
|
Det faktum att det är en manuell håller väl uppe priset en del, rätt ont om 530 touringar med manuell låda. Å andra sidan hittar man intressanta 94-95:or med automat och inte alltför många mil för runt 90-100kkr hos handlare. Sannolikt med viss prutmån. Bilen i Hyssna är onekligen lite småläcker, verkar väldigt fin på bilderna. Men priset.... ********** Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Har grunnat hela natten ang. pris ;-D Den skall nog ligga runt 90' för att båda parter skall bli nöjda. Har bilen rullat länge (alltid) i Sverige så kan ju milen vara korrekta - kolla dock service och om det finns kvitto på påstådda rep. Manuell är ovanlig - det är ju som alla vet en smakfråga men själv föredrar jag nog automat i den bilen. Lyckat till med ev. köp och titta runt lite innan du bestämmer dig. |
|
|
Mycket ovanlig bil (trusning + transmission + färg). Låg mätarställning. Uppemot 90-100' skulle ja tro. //Marin |
|
|
En tur till BMW med reg./chassie nr. samt 200:- på fickan rätar oftast ut de flesta ?-tecknen (om de finns). Och i det här fallet skulle jag nog titta närmare på histriken, oavsett om det ligger en fullskriven servicebok i handskfacket. 13000+ låter onekligen lite (om den tidigare gått i tyskland). Lämna in den på BMW för en test samt ta historik och lägg sedan ett bud om allt verkar stämma. Priset lämnar jag osagt. Men ta en titt på mobile.de om han inte vill gå ner ordentligt under 100". Då finns det pengar att tjäna på att ta hem en själv (om du orkar). De 13" som står på mätaren kan i värsta fall vara som på den här : Länk Mvh.Patric |
|
|
Men tänk om det är en sån här då? Länk |
|
|
Känner mig manad att gå in och mäkla fred....leta efter en sådan bil som du vill ha! /Simon |
|
|
Jag funderar på att sälja min 530i Touring-94,ta en titt på www.uphillracing.com under bilar eller övrigt/Uphillträffen-02. 530 touring. www.uphillracing.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.