|
|
|
|---|---|
|
Jeg har endelig blitt eier av en BMW E 39. (Dessverre er ikke bilprisene i Norge som hos dere. En 98 mod. 520 koster like mye som en ny bil hos dere på den andre siden av grensen) Dessverre har jeg observert en ulyd ved alle fire vinduene. I en ellers veldig "tyst" bil blir dette veldig forstyrrende. For å være ærlig, er jeg i ferd med å bli gal av ulyden. Lyden merkes ikke på godt underalg, men i dumper o.l. blir den tydelig. Kjører jeg alle fire vinduene helt ned blir lyden helt borte. Har prøvd med silikon og vaselin på lister og kanter men ingen ting virker. Bilen var eid ev en eldre mann som kun hadde kjørt 4000 mil med den på 4 år. Bakdørene og vinduene er ikke brukt overhode. Kanskje rett og slett mekanismen inne i døren har tørket ut? Håper noen kan hjelpe meg innen jeg havner på "galehus"? | |
|
Deres har spökkelser i vinduerne:) En gissning kanske kan vara att dörrarna inte är korrekt justerade mot karossen? Tror att du får prova med att demontera dörrsidor och smörja lister och liknande emellan sidopanel och dörr. Vilken typ av oljud är det? Knarrande? Vindbrus? Metalliskt? Har du någon bmwverkstad i närheten som kan lyssna kanske? Prova även sök inlägg funktionen ovan, skriv tex "Oljud AND E39" Asken |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De gummilister som sitter runt fönsterkarmarna och dörren på insidan,brukar torka ut lite i mellan fönsterkarm och gummilist förmodligen av påverkan avfettningsmedel ody. Vik ut listen från fönsterkarmen och smörj med Vaselin i mellan, en glasspinne eller nått sånt kan vara bra som hjälpmedel.Jag har nån bild som jag sänd runt till en herrans massa forumbesökare och en del av dom har fått till det bra och tyst även jag. MVH Hasso Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
fagerbekk: you got mejl. MVH Hasso Länk |
|
Takk for gode svar. Dette med Vaselin under "dørlisten" skal jeg prøve i dag. Håper problemet har en slik enkel løsning. I går vasket jeg bilen og da blei det helt "tysy" etterpå. Så detr er tydelig at det er noe som gnisser når det blir tørt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.