|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E46 modell. Stereon som sitter i den är en orginal med kassettdäck. Den är inte av samma storelk som "vanliga" bilstereo. Måste ha cd istället. Dom är väl rätt dyra när det är orginal BMW? Kan man sätta i en "vanlig" stereo annars? | |
|
Det brukar bara vara att köpa en adapter till en "vanlig" stereo. Kolla med någon bilstereo-firma dom vet säkert. MVH Christian. |
|
|
www.brl.se Bara att vraka och välja sedan så kan du beställa adapter samtidigt med cd-spelaren |
|
|
Nja, det räcker inte med en adapter (om ni med adapter menar en annan insats till instrumentbrädan för att en vanlig stereo överhuvudtaget skall gå att montera) för att få det att fungera. Överföringen mellan huvudenheten och slutsteget i E46 sker med en balanserat signal med en toppspänning på 11 volt som inte är jordad i bilen. Det krävs alltså en speciell omvandlare om huvudenheten eller slutsteget skall bytas ut mot vanliga bilstereokomponenter. Detta borde alla seriösa bilstereofirmor känna till eftersom E46 har funnits ett tag. Att göra tvärtom och behålla huvudenheten men byta slutsteget är enklare eftersom det finns många slutsteg på marknaden som klarar balanserad signal. Om jag bytte huvudenheten som du tänker göra skulle jag dock byta slutsteg och högtalare också, men då blir det förstås en del kabeldragning... |
|
|
Efterlyser kopplingsschema till E46, eller någon som vet funktionen på stiften i cd-växlarkontakten. Vadå 90 km/h??? |
|
|
Det var ett tag sedan detta var uppe,men alla e46:or har väl inte separat slutsteg?? Funderar oxå på attt byta min bmw bandare till en vanlig cd. Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00...R.I.P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.