AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.117

Webastoproblem. Sprängskiss?

Jag har lite problem med min Webasto bensinvärmare. Bakom bränsleanslutningen finns ett galler och ett par små filterkuddar. Vad har dessa kuddar för funktion? Filter?
Jag är dessutom inte säker på hur dessa ska sitta galleret längst in eller?
Någon som har en sprängskiss till en värmare? Det behöver inte vara exakt samma modell.

Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Vad har du för problem ? bmw modell ?

mvh
George
Problemet är att jag bytte glödstift för bara en dryg månad sedan och nu är det paj igen. På "Webastoverkstan" så tyckte de att stiftet var väldigt sotigt och att de kunde brunnit av pga det.
Skulle bl a behöva veta om jag satt tillbaka bränsleanslutningen rätt med de små "tygbitar" som sitter där bakom.
Bilen är för övrigt vinterbilen – en Nissan... f´låt men den har iaf BMW-nyckelring!

Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Kan det vara co halten ? detta kan tjusteras i Webaston. På en Webasto för BMW (orginal monterat) så känner jag inte igen dessa filter, det enda som finns är en separat bränslepump med en ledning in till webaston (igen retur).

mvh
George
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Jag glömmde en sak, det finns ett insugsfilter innuti insugningskammaren på Webaston (före brännarfläkten). Kolla om den är täpt.
Var tar den in syret?

Har bytt stift nu, men den startar inte ändå. En av de tre säkringarna brinner efter en liten stund.
Första gången jag startade efter stiftbytet så kom det tät vit rök ur avgasutblåset och det luktade lite soppa.
Har haft samma problem förut en gång men då var bara ett stiftbyte som behövdes.

Nu går inte säkringen sönder så fort jag byter – stifthelvetet har nämligen brunnit igen...
Börjar bli dyrt.

Tänkte ev lämna in den på kontroll/service istället. Kan ju vara värt någon krona ändå om man monterar ur värmaren när man byter bil.

Någon här kanske som lämnat in bilen och kontrollerat bensinvärmaren som har en uppfattning vad det kan tänkas kosta?

har du kollat om det är fukt under locken för elen mkt vanligt fel på dessa värmare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.