|
|
|
|---|---|
Puttee |
vad är det som skilljer menllan en 318 e30 å en 325 e30 förutom motorn? |
|
Andvänd sök funktioner har för mig detta var uppe förra veckan ----------------------- Min E30: Länk |
|
ant |
bromsar och upphängningar. utväxlingar i låda och bakaxel är också olika. sen är 325:or i många fall bättre utrustade från fabrik. ============================= Länk |
|
Skillnaden i utväxling är inte så stora. I växellådan är t.ex. 4:an och 5:an nästan exakt lika. På 5:an är det 0,81 på 6cyl och 0,805 på 4 cyl. 1:an, 2:an och 3:an är lite kortare på de sexcylindriga än på de 4 cylindriga. Diffen är större/kraftigare på 325 men alla E30 diffar passa på alla E30. Växellådorna passar inte på båda. Fjäderbenen fram är olika, 45mm diameter på 318 mot 51mm på 325i. Fjädrar och dämpare är olika hårda p.g.a skillnaden i vikt på bilarna. 318 har skivor(solida?) fram och trummor bak. 325 har skivor runt om. 318 har 18,5mm kränghämmare fram och ingen bak. 325 har 20mm fram och 12mm bak. Mellan genomsnitts 318 -85:a och 325i skiljer det nog ett par hundra kilo i vikt. Utrustningsmässigt brukar det skilja en del som ant skriver. Beror också på vilken årsmodell av 325 det gäller. Bensin tanken är oilka stor. Finns lite skillnader till p.g.a motorn. 325 har batteriet bak. De med 6cyl. +M3 har en checkkontroll i taket. Alla 318 har inte varvräknare. |
|
|
Jag har också checkkontroll i taket!!! :) Drive it like you Stole it!! |
|
| Jo men har inte du en 325ik? | |
|
Mitt batteri sitter inte där bak ? .. hmm.. Länk |
|
|
Okej då. Det gäller inte cab och touring! Du har väl en exta vikt där? Eller är det bara de i usa som fick det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.