|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har haft lite start problem på sista tiden. Inte värre än att bilen går att använda, men börjar bli ett irretations moment. Felsökning har gjorts, och har kommit fram till att bränslepumpen ej går den korta stund precis när man vrider på nyckeln, som jag har för mig att den har gjort innan. Vet att det skall finnas en bränsletrycksregulator, men har inte fått kontrollerat denna. Någon som vet hur det fungerar? Bilen ifråga är en 320 -88 och är utrustad med Bosh Motronic. Tacksam för svar! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla upp bränslepumpsreläet det vanligaste felet vid krånglande bränslepump.De blir väldigt varma så till slut ger sig lödningarna i ledningsbanorna och förorsakar glapp och irriterande stopp.Går att koppla förbi i testsyfte med en kabelstump i reläsockeln mellan 30-87b. MVH Hasso Länk |
|
Hej! Har redan bytt relät. Det måste ju sitta någon tryckgivare i systemet. "Tror" givaren att trycket är OK går ej pumpen. Går era pumpar när ni vrider på tändningen? |
|
Boki |
nej pump på min 3.5l 280hk e30 pärla går bara vid start o motor gång icke vid tändning... |
| påp min 325 går pumpen när jag vrider om tändning likadant på min 318 84:a | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.