|
|
|
|---|---|
|
Går det greit å bruke L-jetronic'en sammen med turbo, eller må man bytte innsprutningsystem?? Skal ikke lade mere enn 0,4-0,5 bar. Noen som har erfaringer med L - jetronic og turbo?? | |
|
Det går bra.. Finns L-jectronic och turbo på alldeles för många SAAB. SAAB har dock ganska bra system för knackskydd (APC´n). KAnske går det att applicera på en BMW med?? mvh Johan |
|
| Hvor mye holder orginal L-jetronic til da?? Må man ha ekstra dyser?? | |
|
"Dyser" betyder spridare tror jag, "stempler" stakar och "råder" kolvar. Jag tror att det är så! Bara så vi Svenskar förstår i framtiden vad ni norrmän säger!! //Johan dreiachtzehnis |
|
|
Dyser = spridare Stempler = kolvar Råder = stakar :-) |
|
|
Fint at noen oversetter ;) Men er det noen som har svar på det jeg spør om?? |
|
| Du bör nog ha extra spridare. | |
| Takk! Det var det jeg ville fram til... | |
|
Spridarna är väl inte det största problemet.. Gäller att i första skedet få dem att öppna längre.. 320-83 har väl runt 130 hp orginal, tror inte du kan få mer soppa än till cirka 240 hp utan att det blir för magert, med tanke på turbo. mvh Johan |
|
|
Är spridarna verkligen så stora att de räcker till 240hk ? På motronicen är de inte mycket mer än 10% större än de behöver vara. På en 325 räcker de kanske till 200hk. |
|
| Ok. Hvordan får man spridarna til å være åpne lengre da?? | |
| Ska spridarna öppna längre så får man ju kontrollera dem på något sätt. Det görs av insprutningssystemet normalt, men det går ju att göra piggyback-dator som håller spridarna öppna lite längre. I detta fallet har jag svårt för att tro att det hjälper. På låga varv hjälper det, men på höga varv öppnar spridarna oftast redan 85-90% av tiden. (Om inte spridarna är så extremt överdimensionerade så att de räcker till den effekten du tänkt dig) | |
|
Ok. Da må jeg ha tilleggssprut da.. Hva er det som er bra da?? PIC5, SLT, MF2 eller HALTECH F5?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.