|
|
|
|---|---|
|
Har nylign införskaffat en 528 ia touring -97. Enligt min faktura så ska där sitta en Radio Business CD RDS + växlare. MEN i bilen sitter det en BMW Reverse (Står det på den) och en CD-växlare i bagageluckan, men jag har inte kommit på hur jag styr CD´n från radion. Har jag blivit blåst eller vet någon hur f-n jag får igång CD´n? BMW e BMW! | |
|
Du trycker på Mode knappen och väljer CD. Detta förutsätter att du laddat cd skivor i magasinet bak. de låter som du inte blivit lurad. Fick du ingen manual till stereon? kolla i fordralet till intstruktions boken. |
|
| Nej nej nej reversen har INTE vxl styrning så risken är stor att du gått på en blåsning.... sorry | |
| Jamen om det står så i fakturan så gå tillbaka och fråga vart fanken Buisness-spelaren blev av? tror inte heller att reverse kan styra cd växlare men jag ska inte svära på det | |
| Heli: jag har en reverse och jag svär varje gång jag får lust att spela en CD och det inte går ( gamla blandband från -87 blir lite långtråkigt...) | |
| Finns det kablar dragna till växlaren?? | |
|
Touringthomas: Kablarna finns till växlaren. När jag sätter i cassetten med skivorna så brummar den igång och "laddar" eller vad den nu gör. Så någon form att kabel måste vara kopplad. Wendtan: Jag har ingen knapp med MODE på?!?!? Gasar-Magnus: DU har nog rätt! I instruktionsboken är det Business CD RDS. Inte ett ord om BMW Reverse. Heli: Jag kommer att reklamera detta till berörd BMW handlare, i och med att det står i faktura mm. Ville bara vara säker så jag inte står där som ett fån. Vet någon hur man ställer klockan och nollar färddatorn då?? BMW e BMW! |
|
|
Knubbisen: Ja har du ingen mode knapp blir de lite svårt :) Att "nolla färdatorn" misstänker ja att du menar nollställa snitt förbrukning/hastighet osv. på E46 håller man bara in knappen till färdatorn så nollställer den. borde vara en liknande funktion till E39. Att ställa klockan e lite klurigt men du håller väl in knappen tills klockan börjar blinka och sen vrider du höger för min och vänster för timme. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.