AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
598

Radio business / Reverse?

Kn
42
Knubbisen
528IA touring -97
Har nylign införskaffat en 528 ia touring -97. Enligt min faktura så ska där sitta en Radio Business CD RDS + växlare. MEN i bilen sitter det en BMW Reverse (Står det på den) och en CD-växlare i bagageluckan, men jag har inte kommit på hur jag styr CD´n från radion. Har jag blivit blåst eller vet någon hur f-n jag får igång CD´n?

BMW e BMW!
Du trycker på Mode knappen och väljer CD.
Detta förutsätter att du laddat cd skivor i magasinet bak. de låter som du inte blivit lurad.
Fick du ingen manual till stereon? kolla i fordralet till intstruktions boken.
Nej nej nej reversen har INTE vxl styrning så risken är stor att du gått på en blåsning.... sorry
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Jamen om det står så i fakturan så gå tillbaka och fråga vart fanken Buisness-spelaren blev av? tror inte heller att reverse kan styra cd växlare men jag ska inte svära på det
Heli: jag har en reverse och jag svär varje gång jag får lust att spela en CD och det inte går ( gamla blandband från -87 blir lite långtråkigt...)
Visa användare
166
touringthomas
528ia Touring-98
Finns det kablar dragna till växlaren??
Kn
42
Knubbisen
528IA touring -97
Touringthomas:
Kablarna finns till växlaren. När jag sätter i cassetten med skivorna så brummar den igång och "laddar" eller vad den nu gör. Så någon form att kabel måste vara kopplad.

Wendtan:
Jag har ingen knapp med MODE på?!?!?

Gasar-Magnus:
DU har nog rätt! I instruktionsboken är det Business CD RDS. Inte ett ord om BMW Reverse.

Heli:
Jag kommer att reklamera detta till berörd BMW handlare, i och med att det står i faktura mm. Ville
bara vara säker så jag inte står där som ett fån.

Vet någon hur man ställer klockan och nollar färddatorn då??

BMW e BMW!
Knubbisen: Ja har du ingen mode knapp blir de lite svårt :)
Att "nolla färdatorn" misstänker ja att du menar nollställa snitt förbrukning/hastighet osv.
på E46 håller man bara in knappen till färdatorn så nollställer den. borde vara en liknande funktion till E39. Att ställa klockan e lite klurigt men du håller väl in knappen tills klockan börjar blinka och sen vrider du höger för min och vänster för timme.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.