|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Behöver lite hjälp, sitter på jobbet och har inte intruktionsboken här. Passar en E36 15" fälg på en E46 320 ? Efter lite letande här på forumet förstog jag att bultmönstret var samma men hur är det med tumstorleken? Kan man sätta 15" på 320'n? Något annat man skall tänka på eller passar de automatiskt när de är för E36'an?` /H | |
| Jag kan bara svara för hur de är till 328. där är de så att man måste använda sig av 16" fälg för 15" passar ej. De bör vara likadant till 320. De är väl 16" standard på alla e46or. | |
|
De borde passa, jag hade själv 15" till 328:an och E46 320:s bromsar borde ju inte vara större. Vilken e36-modell har fälgen suttit på tidigare? Vissa fälgar har en sådan utformning att de buktar inåt så mycket att de tar i om man har stora bromsar (det är inte bara tum-storleken som räknas). Om det är en original BMW-fälg kan du ju alltid höra med en BMW-återförsäljare för säkerhets skull. Jens |
|
|
Inte på en 03:a. De behöver minst 16" pga bromsarnas storlek. Bultmönster och offset är dock de samma på E36 och E46 så hittar du 16" fälgar från E36 är det funkis. Däremot funkar det med 15" på 98-00. Mvh |
|
|
Ok, jag låter ordet gå över till herrarna ovan. De verkar mer kunniga i E46-frågan... Jens |
|
|
Johan: Intressant de du skriver att 15" passar till 98-00. Själv kör ja på 16 fälg och vinterdäck just nu, hade dock exakt samma uppfattnings om du att 15" passade 98-00. Hade kvar ett par alufälgar till min e36:a och provade med dom i helgen men döm av min förvåning då de inte gick på pga att dom tog i broms skölden. Så de blev att sätta på 16" plåtfälg. Alufälgen ja provade med är bmw orginal streamline 41 15" |
|
|
Wendtan, det gäller 320i E46, som fick större bromsar med faceliften. Mvh |
|
| Har man en ny 320i måste man ha minst 16", annars tar bromsarna i. | |
|
Nja, på 320i -02/03 SEDAN skall det gå med 15 tum, dock inte på touring, cab eller coupe, enl BMW. Mvh |
|
| PS. kolla på skylten innanför förardörren (B-stolpen) Där står det (195/65-15 ,tex). | |
|
Märkligt, har en E46 320 2,2liters -01 med just 15" alufälgar (orginal) utan problem. Har nu "krängt" på vinter tassar på fälgarna. det blir minst ett par 17" till sommaren. Nisse |
|
|
Det stämmer nog som Ollen skriver. 4-dörrarsmodellen har mindre bromsar än coupén och touring efter faceliften (undrar bara varför!). Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.