AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
618

Takluckan ut Navi in!

BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Var på bilfirman idag och böt ut luckan mot Navi utan tv. Visst går det att få cd bakom skärmen eller har jag missuppfattat? Säljaren visste inte hur det lågt till han skulle kolla upp saken. Ni som har breddinställning och svank... använder ni funktionen?

Mvh

Jonas
Enligt min uppfattning så ska du nog ha yv i bilen med... med tanke på andrahandsvärdet....
Självklart är svank och breddinställning skönt, men som johann sa i någon tråd och som jag inte provat. Det ger inte så mycket på bana eftersom stolarna är jäkligt bra från början.

Det enda negativa, på -01:an iallafall, är den tyska ingenjör som tyckte att det räckte att sitsshöjd, sitslutning, sitsläge, ryggstödsvinkel och sidospeglar men *inte* svank och sidostöd skulle vara med i förarinställningsminnet borde ha en örfil ;)
Jag gillar det men är det en trade-off vså är det svårare.
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
S 328 R//

Tv:n är ju inte mycket att ha. Bilden är ju urusel på de flesta ställen. Jag har tv i min bil idag och jag använder den aldrig.

Mvh

Jonas
BMW-Jonas,

Japp, från och med september 2002 är det CD bakom displayen. Det är ju minst sagt på tiden. Du kommer även få DVD-spelare till navigationen.
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Janne2,

TACK!!!!!

Nån som vet om det går att konvertera och modifiera så man kan kolla på DVD-filmer på skärmen?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
BMW-Jonas,

Jag drar åt breddinställningen så hårt det går när jag kör på bana och har den mer normal när jag kör på gatan. Svankstödet justerar jag ibland då man kör långt.

Tyvärr så är det alldeles för lite sidostöd högre upp så man sitter ändå inte ordentligt när det går undan.

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
CoolBlueM3Coupe,

Jag tyckte iofs att det inte gjorde så stor skillnad men däremot så tycker jag inte stolarna är bra för bankörning.
BMW-Jonas: Jag tycker att Tv är underbar... jag har också tv i bilen... jag använder en hel del måste jag säga.
Klart man ska ha tv. Mkt trevligt att ha när man ständigt får vänta på damen. Jag e ju alltid nere först i bilen, om ni förstår vad jag menar ! :)

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Det är precis som Anders.W skriver jag menar....
En fråga bara.
Jag vet att man kan köpa en Individual-BMW men hur mycket Individual kan man göra med den?

Alltså hur dyr kan en ny M3 E46:a bli? Finns det någon gräns?

MVH Patrik
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Finns ingen gräns, kan bli hur dyrt som helst.
Igentligen så finns det ingen gräns... den ända gränsen är din fantasi... det lät väl bra. Men det finns ju vissa standard Invidual tillbehör, om man säger så.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kommentarer ovan som "urusel bild på TV:n" och "TV:n är underbar" gör att jag som inte har TV men som är på väg att köpa bil undrar lite om kvaliteten på TV-bilden.

Hur bra funkar den? Någon skillnad på årsmodeller? Skillnad på var i landet man befinner sig?
Det beror på helt var du är. Om jag står stilla i en stad så brukar jag ha bra bild. Men om bilen rullar så blir bilden kass nästan var du än befinner dig.
Förutsatt att spärren e borttagen.

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hur tas denna spärr bort. Kan man få detta gjort på BMW? Vad kostar det?
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Går att få gjort dock så är det klart mer avancerat (dyrt) from årsmodell -00.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tror inte att BMW-verkstäderna får koppla ur spärren (vissa kanske gör det ändå).

Kolla under mekartips så ser du hur du skall göra på de första årsmodellerna (till 99).

Länk

Mvh
Jag byggde min Favo M3:a på BMW.se innan och priset stannade på 757000:- och då hade jag allt... =)

PS: Man måste ju få drömma...

MVH Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.