AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.376

NÅN REPADE MIN BIL!

Sida 1 av 2
Am
95
Amit
BMW 320-92
Fan! kommer till garaget nu och ser att nån jävel repat hela bilen och kastat cigg på den! (nära en ghetto skola i malmö!) fan den ser sjukt ut! jag vill bara bryta massa ben på den eller dom! jfjhgbhkdabouav
va f*N va gäller nu då? har hel förskring???
båda sidorna huven taket allt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
helvete!
fan va jag e piss off nu!
Amit
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jäkligt trist!
Men har du helförsäkrat skall försäkringsbolaget stå för omlackningen (minus självrisk).

Det positiva i att de har repat allt är att hela bilen får ny lack och då slipper du problem med färgskiftningar. En ny lack på en gammal bil tar ju dessutom bort småskavanker som stenskott mm.

Mvh
Am
95
Amit
BMW 320-92
hej
okej men ändå....trist som fan mår kasst faktist....
den ser för jävlig ut...
men kan dom inte typ säga att den inte är värd att lackas m.m?
det är ju inte billigt...+ kan man välja annan färg när man ändå håller på ska lacka den för det ska juh göras...?

en lessen Amit
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Åk över till skolan med den och visa den för rektorn, har du tur och de är vettiga så agerar de på något vis i alla fall. Även om du inte kan _bevisa_ att det är deras elever så kan du ju alltid hävda sannolikheten, det håller ju inte för att göra rättsak av det, men det borde kunna få en bra rektor att agera, med lite tur så kommer det fram nån som vet vem det var.
lycka till
lider med dig
Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
Inte för o vara sån men filmkamera utan skylt ger feta böter.

Even alcohol can bend the room...
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Ja men då får man maskera sig när man filmar, filmen kan sedan skickas in till grisen från okänd avsändare..sedan går man in och talar med dem.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Eller för att komma undan lite bättre från början är att skaffa sig överdrag till bilen så slipper folk reta sig eller vad det nu är frågan om. Iallafall kanske inte alla ser att det lurar en BMW under och man slipper påsåvis de drägg i större utsträckning som alltid skall fingra på andras saker.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej amit!
Tag kontakt med försäkringsbolaget och tala om vad
som har hänt, så får du mera information.
Lycka till.
Amit: Ja beklagar sorgen, samt vet hur de känns att få bilen vandaliserad. Du bekräftar det ja har trott hela tiden, man kan bara parkera bilen i videoövervakade parkerings garage när man ska parkera i Malmö iaf efter mörkrets inbrott. Sorgligt men sant.
He
478
Heli
GluffiS: Att sätta upp en filmkamera eller kamerövervakning utan skyltar är det säkert böter på. Att stå i ett garage med sin egen ägandes kamera och filma en stund,_tror_ jag knappast det ska vara något straff på, vi har väl inget generellt kameraförbud (ännu i alla fall....)? Tycker det låter som en lysande bra idé:-)
Am
95
Amit
BMW 320-92
hej ! jag har tittat noggranare på bilen och filma/fota de me en kompis me närmare koll så sår det en sak bland alla repor...jag vet inte vad jag sak göra men ordet spaggesvin siitter i hjärnan nu..
vad ska jag göra åt detta...

Amit
He
478
Heli
Gör som du tänkte, filma lite i p-garaget när skitungarna har lunchrast. Det faktum att de har skrivit sån skit på bilen minskar förhoppningsvis ner mängden misstänkta en del, med lite tur så har väl skolans rektor någorlunda koll på vilka det kan röra sig om. -Nog borde väl din bil om den bara är i bra skick i övrigt vara värd en omlackering?
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Amit:

Lider med dig , kan inte vara kul ! Hittade en massa små jävligt osynliga fast synliga bynglor på min ikväll ! nån som vet om man kan lämmna in för att suga ut som på nå sätt ?!

Förresten är Spaggesvin en själsord ? iaf vad betyder det ?

Länk
Wrath:
Det finns en firma som heter CarDent, som fixar sånt. Dom knackar ut den på nått mystiskt sätt. Vet flera bilfirmor som anlitar den firman... dom brukar kalla killen för "mirakelmannen". Perfekt på tex dörruppslag o liknande! Jag har en bekant som anlitade dom en gång. En ful vass liten buckla, blev som borttrollad. 700:- + moms tror jag dom tog. Kolla lite på nätet, jag tror dom har folk runt om i landet oxå! Lycka till!
ack ack ack, man ser detta varje dag, om dom åtminstone snor nåt så man slipper gräma sig över att det är totalt utan nån eftertanke dom gör det, enbart för att jävlas.
föresten, så är det väl egentligen bara bra, en ny lack är väl aldrig fel, se till att snacka med lackeraren före bara så du vet att han gör ett bra jobb att smyga lite pengar åt honom brukar bättra på resultatet nämnvärt.

/mvh jocke
Member of R-I-N, Proud Racer.

- www.raceinorr.com -
Nothern Streetrace Community.
Am
95
Amit
BMW 320-92
hej! tack för alla svar m.m
jag ringde till förs bolaget och berättade vad som hänt..dom sa att jag skulle på nån besiktings hall och visa den och därefter få ett papper...sen får jag boka en tid hos en försäkrings gokänd lackerare eller hos bmw...fast hosn bmw är det nog lång vänte tid..och hur snyggt e det att köra en repad bil...
och förresten om jag ville ha en annan färg(hon sa det själv) så skulle jag betala mellan skillnaden själv...

så e det....
Amit
Får ja fråga vad du har för försäkrings bolag?

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Länk
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
För en okunnig i ämnet ... vad betyder spaggesvin?

Mvh

/NP
NP: Låt oss säga som så här spagge kan vara en förkortning för spagetti.

Amit: Hör med Förenade bil Fosie, deras lackverkstad gör bra jobb. och vänte tiden brukar inte vara helt förfärlig.

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Länk
Am
95
Amit
BMW 320-92
Folksam ..........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.