|
|
|
|---|---|
|
När det är minus grader så går inte dörren att stänga den bara "studsar" tillbaka, på båda bilarna. Vad göra? välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk | |
|
Hade samma problem med bagageluckan förra vintern. I mitt fall räckte det med att smörja upp låsmekanismen med rikliga mängder WD-40. Fungerar fortfarande... /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Men hur kommer jag åt det som krånglar i dörrarna... välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk |
|
|
Jag smörjde bara själva låsklacken i bilen ( i dörren i ditt fall). Den kommer du åt utifrån. /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Prova låsolja med uptining o det hjälpte inte, mén då var det -8 .... Skall prova på varm bil.. Några fler förslag??? välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk |
|
|
Ställ bilen i varmgarage över natten med så att vattnet kan dunsta/torka ur dörrmekanismen. //Marin |
|
|
Den ena bilen står i varmgarage 6-8 timmar om dagen.. Den andra har inte varit blöt på 3 veckor, av tvätt alltså.. Händer när det blir minus grader.... välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk |
|
markus00 |
Jag hade samma problem i morse faktiskt. Det hade varit fuktigt här och sen hade det frusit på. Så va is överallt på bilen. Dörren på förarsidan gick inte att öppna först heller. Jag fick kravla mig in från passagerarsidan. Sen när jag väl fick upp passagerar dörren så gick den inte att stänga precis som du säger. Men det ordnade sig när bilen blev varm fast det va inget kul att köra och hålla i dörren samtidigt... Det är nog smörja som gäller. Sen är det nog inte fel att ta lite silicon på listerna heller... //Markus <----------------------------- Min bil: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.