AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
453

Här har ni premier för 525i-89

Försäkring: hel, 2000 mil, västra göteborg, man 35 år, villaboende med garage, ingen förare under 24 år, helårspremie. Bil helt i originalskick utan extrautrustning som dyra fälgar, bautastereo etc...

1. IF 5.489:-
2. TH 5.980:-
3. LF 7.482:-
4. Aktsam 7.503:-
5. Folksam 8.056:-
6. Susab 10.346:-

Har betalt 2.650:-/år (2002) för samma försäkring i Zûrich som nu upphör med försäkringsverksamheten för privatpersoner.

Finns ju ingen anledning att betala dessa svinaktiga premier för en 14 år gammal bil med kanske 20-25 kkr i listvärde hur fin bilen än är, eller? Av ovanstående premier kan man utläsa att IF och TH säger "Nja, vi vill egentligen inte ha dig som kund men okey då" medan de övriga säger "vi vill inte försäkra en sådan bil". Att jag haft bilen i snart 8 år utan skada bryr man sig inte det minsta om.

Det får nog bli trafikförsäkring för 1.600-1.700:- i något av bolagen.

-DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN-

Stefan
jocker18@home.se
jag kör på trafikförsäkring och betalar 411:- i månaden, på IF.

men jag är bar 20år

WmB SoundZ
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Lite väl riskabelt att bara trafikförsäkring på en 525i väl? Kan inte bli mycket sömn på nätterna!
jocker18@home.se
jag ska höja upp den. men jag måste kolla över min ekonomi lite först bara. det är dyrt att besiktiga och skatta en bmw, precis vid juletider ...

WmB SoundZ
J.L.,
Vad[ riskabelt_, det 'r ju en vanlig bilf/n som inte betingar mer 'n 20/25 kkr i v'rde. Vill ju inte betala bildj'veln 2 ggr under 2 [r. D[ l'gger jag hellre de pengarna p[ h;g och anv'nder vid eventuell skada. Trots att bilen har ett bruksv'rde f;r mig personligen l[ngt ;ver 20/25 kkr s[ l'r jag inte f[ mer av f;rs'kringsbolaget.

*urs'kta hieroglyferna men det h'r dj'vla tangentbordet 'r helt psyko....

Stefan
Skall nog p[peka att det inte 'r rekommendabelt att k;ra bil i mitt befintliga tillst[nd just nu.

3 o/oo

Stefan
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Det är rätt billigt för oss med försäkring ändå, beror alltid vad man jämför med.

Den som tänker köpa sig en Bugatti Veyron bör ta med försäkringspremierna i kalkylen. I Tyskland kommer den 1001 hästar starka sportvagnen att kosta drygt 300.000 kronor att försäkra - med en självrisk på 1 miljon kronor...Det är dyrt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.