|
|
|
|---|---|
|
Jag e lite småsur då hela dörrrutan exploderade när jag höll på och riktade den :( Självklart så ska det hända när jag har tid för besiktning i övermorgon !!! Man kan inte mer än garva åt hela skiten då man nästan får lust att tutta eld på hela bilen... Fan oxå!!! Ja hur som helst så visst går det att besiktiga bilen utan att rutan är hel? Eller får man anmärkning om den är trasig/borta? Nu till det svåra, nämligen att hitta en ny begangnad ruta... :( | |
|
Ajaj.... Det lät inte så kul det där. Jag vet ju inte vad du har för bil, men det borde nog inte vara några problem att hitta en begagnad ruta på www.bildelsbasen.se Lycka till! Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| min bakruta exploderade på väg TILL besiktningen....gick igenom besiktningen utan anmärkning, eftersom besiktningsmannan menade på att han förstod att jag skulle åtgärda det då jag inte kunde åka runt med en trasig ruta....det var iof mitt i vintern.... | |
|
Tror att det bara är vindruta som behövs vid besiktning. Annars skulle det bli knepigt att få igenom en cab;-) /Anders M3 -86 B3 -95 318i -96 |
|
|
Bilanmärkning: 635 CSIA COUPE ABS AC Anmärkning1: GRÖNTONAD. COUPE Anmärkning2: (HISSRUTA) Kvalitetskod: B Årsmodell: 1984 Mil: 12200 Chassienr: WBAEC8105081882920 Lagernr: 2424 Tillbaka Intresseanmälan Lägg till utskriftslista Bild saknas! Se fler av samma del! Se övriga delar till bilen! Sök i hela lagret! Walters Bildelar AB Tel: 0346-714580 Fax: 0346-714581 Skogstorps Industriområde 311 91 FALKENBERG kundmottagningen@waltersbil.se Länk Hallands län Ett exempel Bättre o köra in o ta det på glasfösäkringen. 1000-1500 skulle jag tippa på hos glasmästaren,monterad o klar. A.T |
|
|
Jag ringde till Signalen AB och dom sa att det för tillfället inte fanns någon höger dörruta i hela sverige (i deras bas alltså). Visst hade jag tagigt det på försäkringen om det inte hade varit för självrisken... Då jag gåt i gymnasiet så hgar jag ingen större inkomst och alla pengar jag jobbat ihop nu under sommaren måste gå till ny lack och ny läderinredning på bilen... 300-350 kr kostar en dörruta enligt signalen och sedan frakt á 110 kr... Men jag ska ringa till några glasmästare och fråga vad dom tar för en ny ruta monterad o klar, blir det 1000 kr så får det väl gå då... Men om det blir över 1500 njaa då snålar jag nog till med en begangnad :( |
|
MartinL |
Sälj bilen till mej. bilen går igenom besiktningen..jag besiktade min amazon med endast framruta och bakruta. men veva ner rutfan och nämn inte att den är paj //MartinL |
pasi |
man mehöver inga rutor på en bil enligt bilprovningen de sa dom iaf till mig när jag skulle regga in en buggy jag byggde dom sa att om man har vindruta så måste man ha torkare oxå h/pasi |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.