|
|
|
|---|---|
|
Bara undrar om det är någon som har erfarenheter av turbokonvertering på en 318iS -93 e36 4 cyl 140hk motorn. M42. Men eftersom jag är en total newbie på detta söker nu någon som har tid nog att skriva ner bas"ingredienserna" alltså turboladdare, IC,,m.m. Har fått för mig att det är en hel del jobb att bara hitta delarna. Finns det ingen som har gjort en artikel om just detta?. Jag har en polare som kan hjälpa mig senare med själva monteringen men någon med erfarenheter i ämnet är oersättlig. nån som känner sig manad att hjälpa en n00b till undsättning?!..:-) Mvh: Daniel | |
|
hmm...ja tycker synd om din polare. Vet han vad han ger sig in på? Man bör ju kunna skruva lite när man har en trimmad bil. Den turbomotorn kommer inte vara en evighetsmaskin som aldrig går sönder. De var bara några goda råd. =) Mvh. Hassvik. |
|
|
www.ticco.com 318is turbon har samma motor som du. Titta lite på bilderna där och fundera lite! //Johan dreiachtzehnis |
|
| tjenare igen.. hehe.. jo jag har spanat på ticcos dunderburk förut. Det finns dock två aspekter till jag kommer att bli tvungen att ta hänsyn till här. den första är konstigt nog, bränsleförbrukningen, alltså kommer bilen dra MYCKET mer per mil lr hur mycket påverkas detta (observera att jag ska ha denna bilen som bruksbil oxå). Och som Turbotomte skriver här över. Hur mycket skada kommer motorn ta av att vara med om ett sådant här litet äventyr?.. observera dock gärna igen att det inte är någon banracer jag ska ha ut av min bil utan en lite kvickare bruksbil. Dock kan kanske nämnas att jag har möjlighet att få ta i en helt ny volvo-turbo för ett rimligt pris. Skulle verkligen vara kul att få till stånd ett sådant här projekt..:-) | |
|
Hej Exxpert Jag skulle vilja veta vem din polare är, han skulle nog kunna hjälpa mig med att trycka i en STOR Hollset Turbo i min M5 3.5 -90. Fråga: Är det du som är medlem i Club xXx ??? Mikael Melander Länk Länk Re5pect 4 M5 |
|
|
Hehe.. tjenare Micke!.. jo men du kan tror att jag är lite sugen på turbo..:-).. men grejen är att får du in en turbo i din m5.a så kommer inte den att vara körbar sedan..*garv*.. btw så kommer du inte ha råd att köra den heller...:D.. hmm.. har nästan börjat lägga ner projektet lite ifs..Känns som om det är för mycket jobb just nu o går skiten sönder så står jag utan bil.:-/.. men däremot så ska du får hjälpa mig att koppla larm i veckan..:-).. har fixat bra pris för nedlackning oxå!... //Daniel |
|
empa |
Hej glada pojkar Är det min turbo du pratar om Exxpert, det är nog bäst att du turbokonverterar din 318. Jag har lovat Melander en ganska så "stor" holset turbo. Känns som det kan bli totalt livsfarligt för andra trafikanter. // Emil... |
|
Club xXx rules va grabbar =) Länk Re5pect 4 M5 |
|
|
Tjenare Emil!..:-D.. kul att se dig oxå här!..:).. Jo jag har ju tänkt en del på din turbo. Men jag har inte riktigt fått klart för mig vad det är för någon än..( o är aaaaalldeles för lat för att åka bort oxå..;-) ) men som sagt så lär det ju vara en HEL DEL jobb med att få ordning på alltihopa för att få en fungerande maskin, för det första, kommer det att fungera?!... o till micke..KLART ATT club xXx regerar!..:-) //Daniel |
|
| På tal om faran för andra trafikanter så vågar man ju knappt visa sig utanför dörren som det är nu när micke drar runt med sin M5a..*garv*.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.