|
|
|
|---|---|
BBrahme |
Hej Har lite planer att byta min nuvarande bil mot en Touring i 5 serien. Har läst någonstans att 5-serien inte är så bra vad det gäller väghållning (älgtesten) har annan hjulupphängning än sedanen. Tacksam för erfarenheter. Funderar på en 528 eller skall man köpa en 523???? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den har en annan typ av hjulupphängning pga lastutrymmet,Mera liggande än på sedanen.Men det finns M.chassie utrustade E39T.Så väghållning räcker bra till även på en T.Kan man köra 280 på autobahn och det går stadigt med en tung 540 så får man inte vara alltför orolig tycker jag.T är ju tyngre än sedanen så 528 så klart:)) MVH Hasso Länk |
Deliq |
Vad gällde kritiken mot väghållningen hos touringen i "älgtestet" var det endast vid maxlast som problem uppstod. Så om du inte ofta kör med 4personer samt full packning så tror jag inte kommer att ha några problem alls. AMS upplevde dessutom att touringen tog sig fram bättre i snökaosets Stockholm förra vintern pga något mera vikt på drivhjulen. M V H // Deliq ______________________________ Aktuellt fordonsbestånd: Länk Länk *** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss *** |
|
För att skapa ett större lastutrymme har man ändrat lite på land annat fjäderbenens lutning vilket ger ett något annorlunda uppförande. Med M-chassi kan det uplevas som stötigare och något studsigt jämfört med en sedan. Men jag tycker inte att du ska vara orolig för det i forma av väghållning. Med bra däck, väl använd insida av huvudet vid körning och nyttjande av de inbyggda säkerhetssystemen har du en bra vägvagn för alla väglag. Vad det gäller motorval så räcker väl 523:an mer än väl,,,men 528:an ger det lilla extra av vrid och körglädje. Ett annat alternativ är att gå upp en årsmodell eller två och satsa på en 525:a |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.