AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.457

Beträffande tidigare inlägg "Värdeminskning BMW Z3 Coupe?"

Sida 4 av 4
Anledningen att det blev en roadster för mig, var att den kom före coupe'n. Det fanns helt enkelt inga coupe'er i min prisklass. Det var en Z3'a jag ville ha, strunt samma om det är en coupe eller roadster. Jag är nog en av få som tycker roadstern är snyggare med sufletten uppe än nere, skulle t.om. kunna tänka mig att köra med en hardtop konstant. Fast då borde man nog haft AC.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Fredrik:
Jag håller med dig, tycker den är snyggast med hardtop, men med suflett är det inte lika snyggt.
Kör du din pärla året runt?

Blir en snygg liten bulle mitt på bilen :))
En tanke om coupen. Det är första bil jag har där folk stannar till på gatan för att titta på den. Kommer ihåg att som barn reagerade man så oxå på snygga bilar. Nu ser jag medelålders män stannar upp och spannar in den.
Ganksa kul om man sitter på en uteservering och bilen står parkad precis framför en så att man kan följa up det och det stannar till varannan som går förbi...Märklig stolthetskänsla man får...
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Det är väldigt vanligt att barn stannar till och drar sina föräldrar i byxbenet för att de ska få titta närmare på bilen :)
Vid 15 och över är de flesta förstörda av avundsjukan, de tittar också på snygga bilar på gatan, men försäkrar sig alltid om att ingen ser att de tittar.

Firren
iX1 '23
996tt ’03
det bästa som finns med att knata i stan är väl just alla feta bilar?! Står en 996 Turbo ett kvarter ned från mig, satan vad fet den är, där är det obligatoriskt dräggelstopp varje gång jag går förbi... sen får folk tycka vad de vill, men dräggla måste åtminstone jag :-)

mvh
Anders

BMWCS #4727
JohanOS
Wolv: Eller hur!

Det är typiskt svenskar dock, vara avundsjuka men inte erkänna det.. När jag körde M-coupen i USA en gång i tiden så kunde killar (!) gå förbi på gatan, ge tummen upp och skrika "Great car man!!". Hur ofta händer det i sverige?.. Men Svenskar är ju ett släkte för sig iofs... Det roliga slutar ju inte ens där, utan svensken tror att om han vänder sig om när man åkt förbi han för att titta så ser ingen att han tittar.. Men han har aldrig funderat på att man har backspeglar i bilen eller? Vet inte hur många jag åkt förbi som tittat rakt ner i marken, ända tills man är förbi, då pekas det och pratas... Och -det- mina herrar, är en ännu roligare känsla. Nån som känner igen den? :-)

För allas vetenskap:

När Firren säger att han sett en 996 Turbo så menar han egentligen en grym Hyundai med tuffa 16"!

*hihihihi*
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Firren:
"Obligatorisk dregelstopp" hehehe roligt begrepp :)

JohanOS:
Känner igen vartenda ord du skriver. Det är det jag gillar så starkt med USA!
Det där med backspegeln märker jag av nästan dagligen :)

DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Med hardtop blir roadstern ännu snyggare än coupén! ;) Varför inte en hardtop från Hamann? Kolla på: Länk (Hardtop I och II). Grymt snyggt på en svart roadster! Coupén är lite älska eller hata, folk som inte tycker om coupén ser bilen som "baktung". Men som vanligt är ju det estetiska en smaksak, och andras smak behöver man inte acceptera men respektera.

roadZter
JohanOS
Jo precis, vad ska man säga. Feta skumma Amerikaner i all ära, Men dom är ärliga människor och sitter inte och trycker på saker, hycklar ingenting... Det gör däremot svenskar. Helt annan mentalitet där.

Sen att ytterligare en svensk lyckas styra om en Roadster VS Coupé debatt till människors mentalitet gränser imellan är nog ännu sjukare.
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
zodiaken:
heheh tyckte väl att porschemärket såg lite underligt ut... fast du ser väl knappt skillnad på din GT o mazdan, eller hur var det nu, vilken kör du mest?? ;-P

mvh
Anders

BMWCS #4727
Firren: Mazdan-GT menar du ? Det är ett jävla drag i den ;)) Vänta du bara tills då får känna på japan-power ;P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.