AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.206

Central Lås funkar ej, Utan ström i batteri. Kommer ej in i bilen.

d_wiktorsson
Hej... jag har slut på ström i min 518, så låset går ej att få upp. Hur gör jag ? Å ja kommeer ju inte åt batteriet heller.

Hjälp mej snälla.
jocker18@home.se
öppna kofferten och skidluckan.. om du har någon.

ta ett långt föremål och peta upp låset på en av bakdörrarna...

fick göra det i söndags!

WmB SoundZ
`n
27
`n Bjenn
M535i -87
tjena... du tar en kratig mejsel och försiktigt böjer dörren lite utåt uppe vid taket, men inte så de blir märken, sen e ere bara böja till ståltråd..
klassiker, men de funkar...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nej, det är enklare än så!

Lyft upp dörrhandtaget och vrid om nyckeln (lås upp). Du skall vrida förbi det normala ändläget så det är lite trögare än vanligt.

På vissa bilar funkar detta tydligen bara på högerdörren, men på många bilar funkar det på förarsidan också!

Mvh
Am
95
Amit
BMW 320-92
tjenis! på min funkade inte alls! och hade ingen nykel till bagageluckan så jag tog skruvmejsen och inbrott i bagageluckan...så in genom luckan och öppna låsen (GICK INTE) dom var tvär nere! så ajg öppna huven veva ner rutan där bak klättra ut startkablar me farsans bil och öppna bilen me nyklar... men du gör inte som jag! kom på sen att jag kunde komitt under bilen på nått sätt krypa eller nått så hade jag kunna sätta plus på generatorn och minus på nått (finns många delar juh)
så hade jag nog fått ström till att öppna bilen ivarjefall...

=/
jaja men man lär sig av sina misstag..

ha de

Amit
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
'n Bjenn: förstår att det är i all välmening, men är det inte litet onödigt att sprida 'inbrottstips' på nätet? dessutom kan förs.bolagen sura om det vid inbrott inte finns några spår. kan räcka med ett mail till den som frågar...

Dogge
Audi A2 1.2tdi 2001
Chevrolet pickup
k20 4x4-1978
Mercedes 200cdi kombi 2011
citroen familiale 7-sits 1989
skall man rapportera polisen då också?
jag låste nämligen in nycklarna i bilen en gång..och när polisen kom så tog dom på sedvanligtvis stoppskylten bände upp dörren och lirkade ner en ståltråd å vips så var dörren öppen..å ingen ögonbindel fick jag heller.;).*s*

d_wiktorsson
Japp jag har fått upp min dörr nu,

Tack alla er bmwpower läsare !!

Wiktorsson Norrland
`n
27
`n Bjenn
M535i -87
nja.. inbrottstips??? de e ju inte så att ja gör de på alla bilar ja ser... jag har en bil själv me knas på c-låset, jag uppmanar inte heller folk att göra de på alla bilar de ser,de e ett sätt som fungerar, utan skador, om man e smidig... så "inbrottstips" de vet de f##n... vill en tjuv ta sig in i en bil så gör dom de ändå...
jocker18@home.se
det fungerade inte med att hålla upp handtaget på varken höger lr vänster sida.... och jag vill ju inte ha bilen olåst över en hel natt när jag nollställer.

har det betydelse om de tär import?

WmB SoundZ
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Joker, det fungerar bara vid upplåsning!

Mvh
jocker18@home.se
daah....jag förstår det.

men om jag låser den över natten, så får ja ginte upp den igen, så menar jag

WmB SoundZ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.