|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att importera en BMW e30 325i, årsm. 87-89. Vilket kann vara bra priskategori att ta hem för att (förmodligen) sälja vidare? Tänkte mejla BMW:s återförsäljare i Flensburg (nära och bra) och höra om de har något bra objekt. Någon som vet e-mejladressen? Hittar den inte på hemsidan. Här är adressen: Albert Bauer GmbH Schleswiger Str. 65- 75 24941 Flensburg Tack på förhand! | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
ring dem, tyskar svar inte på mail i samma utsträckning som vi svenskar. Sedan är jag rätt övertygad om att en BMW handlar inte har några gamla E30. Komihåg att det kosat ca 10 000 och ta hem bilen, skulle inte tro det är lönt på en sådan gammal bil |
|
Jörgen har alldeles rätt. Om du importerar bilen för eget bruk, tänkt bruka den under många år och vill ha en pärla så kan det löna sig, men no way att du tjänar några pengar på en sådan affär! Det skulle vara om du fick nys om att BMW Flensburg har en inbytes-E30 på G, och får köpa den till vrakpris, men förmodligen behövs kontakter för sådana manövrar. Annars kommer du, precis som Jörgen säger, knappast hitta någon E30 hos Aukt. BMW-handlare. Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Det är som att hitta en 340 från -84 i volvohallen.... Automat är bekvämt |
|
|
Jag tror att det är svårt att tjäna några pengar alls på att ta in en BMW idag. Om det finns några möjligheter att ta hem en bil helt ärligt (dvs okrockad, riktig servicebok, ej momsfusk) så är det nog på mer udda bilar t ex Toyota Celica och Mr2 som betingar höga priser i Sverige. Lycka till! /Simon |
|
|
Men jag tror att själva stötestenen ligger i att man säkert hittar en fin 325a från tex 1987 för 10000kr och tycker att man gjort en bra affär, tar man hem den till Sverige så kostar det ytterligre 10000kr=plågsamt. Personligen håller jag på vad Jörgen och nofx16 säger och skulle själv aldrig plocka hem en sådan om frakten kostar lika mycket som bilen, därimot om man råkar semestra i Tyskland eller är där av andra skäl och råkar stöta på en goding så är det en annan sak. Men att planera att åka för en sådan sak känns inte hållbart för mig iallafall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.