|
|
|
|---|---|
pravda1 |
Är det någon som vet vad för gradtal dom pallar för o??orginalskivorna.. någon som kan rekommendera några bra alternativ på skivor för hård körning som pallar lite extra tryck och hetta.. Tack |
|
Brembo skivor tål ganska mycket har jag för mig eller så hör du med det här företaget, Länk mina skivor kommer därifrån som jag har på min M3, kanon skivor tycker jag! Mvh// Jens |
|
|
Jag har verkligen låtit mina skivor jobba och är det ngt i bromsarna på M3 som är bra så är det skivorna. Har kört hur mkt som helst på bana och Autobahn utan några som helst problem med skivorna annat än när jag slitit ner beläggen så det blivit metall mot metall. Då har jag ändå kört med belägg och vätska som pallar extrem värme. Så om du inte byter till bättre ok så pallar skivorna riktig hårdkörning. |
|
pravda1 |
tack för svaren, men jag syftade på modifierade bromsar &ok med nya 4kolv samt sexkolvsok från porsche. pallar dom för det orginalskivorna, med hårdare körning på bana och streetrace,, utan att bli skeva? |
|
Dom pallar hårdkörning med originalok med race-belägg (Pagid Gul RS19) samt race-bromsvätska (Castrol SRF fast då ger sig belägg och/eller vätskan före skivorna. Om det blir samma resultat med OK som kan hantera mer värme vet jag inte. För streetrace räcker originalbromsarna mer än väl. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.