|
|
|
|---|---|
|
Vet att E30 318 105hk heter 316 i tyskland och att 318is 113hk bara heter 318i. Nu har jag en 325 cab 87 på g den är på 170hk som den ska och allt verkar stämma. Män det står 323ik i bilregistret, i sverige finns d ingen 323 E30 med kat. Bilen har 125kw som en 325 enl bilregistret. Är detta bara för den är import?? Någon som kan hjälpa mig reda ut detta? M.V.H Tommy | |
|
Måste vara någon som skrivit fel. Det finns ingen 323i -87 någonstans i värden. |
|
|
Jo en finns d! Har utskriften från Vägvärket. |
|
|
;) Hur känns det att ha en helt unik bil? |
|
|
hmmm... Måste vara någtfuffens ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Vad har du för chassinummer? Det går att kolla upp vad det "skall vara" för modell hos BMW eller ETK/TIS med hjälp av det. Mvh |
|
|
Glömde att du även kan kolla här: Länk Mvh |
|
|
Hej, jag...hrrml... kunde inte låta bli att leta lite... Det finns mycket riktigt 1 st 323i/4 (så står det i mitt bilregister) årsmodell 87. Den är tillverkad 86/09 och registrerad som 87:a. 105 kw M20 motor enligt Johan B:s länk ovan. Helt unik kan man ju kalla den, grattis! ------------------ Always Diesel |
|
|
Ronte// Blev nyfiken på vad du har för bilregister. /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Det jag har innehåller enbart fordonsuppgifter (chassinummer, regnummer, modellbeteckning, import et.c) och inte ägaruppgifter. I stort sett detsamma som används i exempelvis mekonomens söksystem eller i andra bildelshandlares register. Vad jag fått det ifrån förblir dock min egen lilla hemlighet ;) ------------------ Always Diesel |
|
|
ronte//Ok! Du har mail... /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Bilen är inte min utan en jag hittat på annons. Inte kollat på den än. Det är en cab å inte en 4dörrars och har 125 inte 105 kw. Känner lite folk som jobbar på BMW så uppgifterna fick jag den vägen. Tycker det verkar lite skumt. M.V.H Tommy |
|
|
Fanns E30 323 som Cab från fabriken över huvud taget? Mvh |
|
|
Johan B. Enligt infon jag fått på länken du gav mig var d en 325a gjord 8704. Bra länk. Mvh Tommy |
|
|
Luktar hembygge med andra ord! Mvh |
|
|
Oops, ibland är handen snabbare än tanken! Tänkte på tråden om E36:a med M5-motorn i! Tror att det är någon som har lyckats felregistrera bilen vid registreringsbesiktninen! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.