AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
645

Vatten i bagageluckan?

Sa
5
Savan
518i -90
Hallå!
Jag har en E 34 -90, Med ett knepigt fel. Varje gång det regnar och man behöver öppna bageluckan så har det kommit in vatten i själva luckan. Och jag fattar inte hur det kommer dit. Följdfelen blir då "kortis" bakljusen. Finns det nån som har en lösning...
När jag rostskyddade min lucka så fick jag lossa ett antal gummipluggar för att komma åt ordentligt. Bl.a. så fanns det i hörnen mot bakrutan och på några andra ställen. Kan någon av dessa ha lossnat?
Baklyktorna på själva luckan tätas med en gummilist och dras fast inifrån, kan dessa lossnat? Hålen för dem är rätt stora och kan nog släppa in en del vatten.
Blir det när du kör eller även när den stått stilla?

Mvh
Rasmus
Sa
5
Savan
518i -90
Det kommer in vatten så fort det regnar, oavsett om man kör eller bilen står stilla.
Baklyktorna har jag kollat och det verkar inte vara där ifrån det kommer, men det är värt att kolla de där pluggarna du beskrev. Vattenläckor kan helt klart vara ganska knepiga att komma till rätta med.
jf
22
jfktech
525i -88
Hade EXAKT samma problem. Små sprickor i glaset på lyktorna gjorde att vatten läckte in när jag körde och det regnade pga vindarna som blir bakom bilen. Bytte och sedan dess har det varit torrt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.