|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
15000 kr var billigt för en ny sufflett med montering. Jag har precis bytt på min. Kalaset gick på 24000 men då bytte jag även spännbanden, 4000 kr inkl. montering. I och för sig så valde jag en sufflett av exakt samma kvalité som BMW monterar orginal (Sonnenland). Det går att få billigare men då är kvalitén därefter. Så som sagts tidigare, kolla suffletten, framförallt trådarna. Börjar de ruttna och släppa så är det snart dags för byte. Det syns också rätt tydligt om tyget börjar bli tunnare på vissa ställen. Jag skulle gissa på att en BMW-orginalsufflett med normal vård och omsorg håller 10 - 12 år. Håkan |
|
|
Paja inte min dag nu, va? ;-) Jag får väl kolla hur det ser ut. Med de verktyg jag har kan jag inte lyfta listen tillräckligt mycket för att hitta rost (utan att skada lacken vill säga). Är det svårt att plocka bort vindrutan? Den är ju i alla fall inte limmad. |
|
| Priset jag fick var från Bil&Marintextil i Linköping, men alla bilsadelmakerier verkar ta ganska prick 10000 plus montering för en sonnenland-sufflett till E30. | |
|
En sonnenland för 15000 monterat tycker jag låter kanon! Jag ringde runt i Stockholm till 3 olika. Sufflett + montering 18000 - 19000 kr. Sedan drog jag som sagt till med nya spännband och lite lister. Enligt min mening finns det ingen anledning att byta sufflett för dom pengarna och sedan låta gamla lister monteras över på den nya suffletten när dessa lister kostar någon 1000-lapp. Är du säker på att 15000 är inklusive moms? |
|
| Just Bil&Marintextil verkar inte ha någon onlineprislista. Lite googlande hittar t ex Top'n Trim Shop där själva suffletten kostar 9990:- inkl moms. Jag har för mig att priset för jobbet var i storleksordningen något mindre än 5000, men det kan mycket väl vara så att det var utan moms. | |
| va kostar det att bara byta bakrutan på en cab.. nån som vet ?? | |
| 4000 - 5000 kr, inkl. material, montering och moms om det är den modellen som ska sys in. Modellen med dragkedja har billigare montering men är dyrare i inköp har jag för mig. Så även där blir det nog ungefär samma pris. Flera sadelmakerier byter inte modellen som ska sys in om inte suffletten i övrigt är i bra skick. De får inte av den i ett stycke. Suffletten måste av för att rutan ska kunna sys in. | |
mackan325 |
ErikP - det är lätt att ta ut rutan, bort med kromlisten och sedan kan man plocka ut rutan (det är kromlisten som låser den) Ta det försiktigt bara så du inte spräcker rutan. Jag köpte en BMW org. sonnenland sufflett komplett med spänband för 300:- på en reservdelsutförsäljning med BMWCS förvisso brun men ändå... Någon som vet om man kan färga om den svart? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.