|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
E30poppe |
Tja... Jo de e så här att ja ska eventuellt byta bort min 318i touring mot en 325i cab -87... Båda bilarna är i bra brukskick... Kan detta vara en bra affär??? Tankarna maler sönder min skalle... Hjälp! =) |
|
ja om du verkligen vill ha en cab så tycker jag att du ska slå till! :)/Ante Drive it like you Stole it!! |
|
|
Om du inte behöver touringen så hade jag tveklöst bytt, även om det är helt fel säsong för Cab! Du kan ju ställa av den nu under vintern och köra Corolla 1,3 :-D Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
| Låter som ett kanon-byte, bara säsongen infinner sig så är cabben värd mer också, absolut en bra affär. Skulle inte fundera många sekunder till om jag var du... | |
E30poppe |
Jo ja e ruskigt kåt på en cab... Hmm de e väl bara å slå till då... =) Så får Corollan gå het i vinter... =) hehe... |
|
tja!! du kommer garanterat inte ångra dig om det blir en sån kanonsommar som det va iår glöm inte köpa en solhatt!! Länk |
|
E30poppe |
marbjo: De e klart sol hatten ska på... :oD hehe... |
|
Bästa bilen som finns. Om man håller sig under 70 km/h Länk |
|
E30poppe |
ChristianF: Är cabbarna hemskt otät??? Ja har nämligen aldrig åkt nån... |
|
Den är inte otät, men den fladdrar som f*n när man kör runt 100. Fast man vänjer dig ;) fortf. bästa köpet ! Länk |
|
|
Blåsigt? I somras brände jag ner till Öland med min kärra. Körde med cabben nere hela tiden, blåste på i 140 långa stunder. Inga som helst problem, bara att höja volymen på stereon. Har kört nedcabbat i 170 med folk i baksätet, då blåste det dock lite sa de. |
|
mackan325 |
Malmö - Orust en söndagkväll i juli, nercabbat ca 130 i snitthastighet. Mycket ASWD :-) |
|
Jag menade med sufletten uppe.. Min är nog rätt gammal och slak(!).. Nercabbat, finns det ngt skönare i samma prisklass? Länk |
|
mackan325 |
Strunta i sufletten / hardtoppar et.c. När vädret inte passar får du ta någon annan bil, tänker du inte så är nog inte en E30 cab optimal.... |
| jag åkte nedcabat me 325 cab E30 i 230 blås , kändes som man skulle flyga ut närsom.. | |
| jag har 2 325or cab E30 , dem e riktigt sköna | |
|
Fram sitter man bra, bak är det inte lika kul (men där sitter ju aldrig jag...). Se till att caben är hel. Att byta ut den lär vara en dyrbar historia. |
|
|
E30 Cab O-tät? Kolla detta... :-) Länk |
|
| fan trodde d va min bil först när jag såg tidningen i måndas , sen såg jag vingen.. | |
|
Som sagt: Kolla sufletten. En ny kostar 10 papp plus ytterligare 5000 om du vill ha den monterad. Min kärra har snart 13000 mil på mätaren (skulle kunna stämma) och jag vet inte vilken livslängd sufletterna brukar ha. Ta en extra titt på golvmattor efter mögel eller andra tecken på fuktskador. På mitt exemplar verkar det läcka in vatten i utrymmet där suffletten förvaras när den är nedfälld så jag får väl köpa en ny tätningslist. Det finns visserligen dränering där, men hålen ligger inte lägst så avrinningen är inte 100%-ig. Som redan sagts: Man måste ju inte använda bilen när det regnar, men vi bor ju trots allt i Sverige. Skaffa garage. På plussidan för E30 cab gäller att de oftast inte har körts vintertid vilket innebär att de är relativt befriade från rost. Jag hittade just mitt första djupare rostangrepp (gravrost men inte igenom) innanför plasttrianglerna vid backspeglarna vilket måste vara någon sorts konstruktionsmiss eftersom jag inte har hittat rost någon annan stans. |
|
mackan325 |
Lyft i så fall på gummilisten runt framrutan i nedre hörnen så garanterar jag att du får se rost..... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.