AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.923

325i cab (E30) säkert köp?

Sida 1 av 2
E30poppe
Tja... Jo de e så här att ja ska
eventuellt byta bort min 318i touring mot en 325i cab -87... Båda bilarna är i bra brukskick... Kan detta vara en bra affär??? Tankarna maler sönder min skalle... Hjälp! =)
an
74
ante318
325ik -87
ja om du verkligen vill ha en cab så tycker jag att du ska slå till! :)/Ante

Drive it like you Stole it!!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Om du inte behöver touringen så hade jag tveklöst bytt, även om det är helt fel säsong för Cab! Du kan ju ställa av den nu under vintern och köra Corolla 1,3 :-D

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Låter som ett kanon-byte, bara säsongen infinner sig så är cabben värd mer också, absolut en bra affär. Skulle inte fundera många sekunder till om jag var du...
E30poppe
Jo ja e ruskigt kåt på en cab... Hmm de e väl bara å slå till då... =) Så får Corollan gå het i vinter... =) hehe...
ma
272
marbjo
325cab-91
tja!! du kommer garanterat inte ångra dig om det blir en sån kanonsommar som det va iår glöm inte köpa en solhatt!!

Länk
E30poppe
marbjo: De e klart sol hatten ska på... :oD hehe...
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Bästa bilen som finns. Om man håller sig under 70 km/h

Länk

E30poppe
ChristianF: Är cabbarna hemskt otät??? Ja har nämligen aldrig åkt nån...
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Den är inte otät, men den fladdrar som f*n när man kör runt 100. Fast man vänjer dig ;) fortf. bästa köpet !

Länk

Blåsigt?
I somras brände jag ner till Öland med min kärra. Körde med cabben nere hela tiden, blåste på i 140 långa stunder. Inga som helst problem, bara att höja volymen på stereon.
Har kört nedcabbat i 170 med folk i baksätet, då blåste det dock lite sa de.
mackan325
Malmö - Orust en söndagkväll i juli, nercabbat ca 130 i snitthastighet. Mycket ASWD :-)
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Jag menade med sufletten uppe..
Min är nog rätt gammal och slak(!)..
Nercabbat, finns det ngt skönare i samma prisklass?

Länk

mackan325
Strunta i sufletten / hardtoppar et.c. När vädret inte passar får du ta någon annan bil, tänker du inte så är nog inte en E30 cab optimal....
do
128
doggy
325 cab -89
540iA Touring -98
525 -88
jag åkte nedcabat me 325 cab E30 i 230 blås , kändes som man skulle flyga ut närsom..
do
128
doggy
325 cab -89
540iA Touring -98
525 -88
jag har 2 325or cab E30 , dem e riktigt sköna
We
137
Weber
320i-76, 323i-80, 325 cab-90, 325 touring -03,
Fram sitter man bra, bak är det inte lika kul (men där sitter ju aldrig jag...).
Se till att caben är hel. Att byta ut den lär vara en dyrbar historia.
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
E30 Cab O-tät? Kolla detta... :-)

Länk
do
128
doggy
325 cab -89
540iA Touring -98
525 -88
fan trodde d va min bil först när jag såg tidningen i måndas , sen såg jag vingen..
er
24
erik_p
325i cab -90
Som sagt: Kolla sufletten. En ny kostar 10 papp plus ytterligare 5000 om du vill ha den monterad. Min kärra har snart 13000 mil på mätaren (skulle kunna stämma) och jag vet inte vilken livslängd sufletterna brukar ha.

Ta en extra titt på golvmattor efter mögel eller andra tecken på fuktskador. På mitt exemplar verkar det läcka in vatten i utrymmet där suffletten förvaras när den är nedfälld så jag får väl köpa en ny tätningslist. Det finns visserligen dränering där, men hålen ligger inte lägst så avrinningen är inte 100%-ig.

Som redan sagts: Man måste ju inte använda bilen när det regnar, men vi bor ju trots allt i Sverige. Skaffa garage.

På plussidan för E30 cab gäller att de oftast inte har körts vintertid vilket innebär att de är relativt befriade från rost. Jag hittade just mitt första djupare rostangrepp (gravrost men inte igenom) innanför plasttrianglerna vid backspeglarna vilket måste vara någon sorts konstruktionsmiss eftersom jag inte har hittat rost någon annan stans.
mackan325
Lyft i så fall på gummilisten runt framrutan i nedre hörnen så garanterar jag att du får se rost.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.