AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
692

x-coupe modell?

Har ni sett det här?

Länk

Vad är det? och varför? :-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
X-coupé är väl en koncept-bil i äkta Bangle-anda som tjänat som inspirationskälla till Z4. Den visades på några mässor runt om i världen med måttlig respons, det är antagligen den första bil som byggts med en "osymmetrisk" kaross, d v s den ser inte likadan ut på ena sidan som den andra. Relativt kontroversiellt, men sååå likt mr Bangle... =)

Jens
Tigerr
MrMarsupilami -- Nej, inte riktigt rätt!

De tidiga Mercorna (tex. vissa 190) hade större backspegel på vänster än på högersidan!

Tigerr
de flesta VAG-bilar har olika stora backspeglar. En bil som faktiskt serietillverkades och var asymetrisk var AMC Pacer. En lustig amerikansk bil med längre dörr på högersidan än vänstersidan.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Är Z4 också assymetrisk? var i så fall? Har inte tänkt på det....

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Tror inte Z4:an är asymmetrisk. X-coupén har ju olika karosslinjer på höger/vänster sida och det är ju lite mer än "bara" olika storlek på backspeglar. AMC Pacer är ju en riktig kultbil! Visste inte om att den har olika dörrar, det gör den ju bara ännu coolare!

Jens
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jens: Håller med, Pacern är cool :) Hur blev det förresten med din tjänstebil??

//Kalle
Kalle: Har du varit inne på den här sidan? =)

Länk

Det blir tyvärr ingen tjänstebil förrän tidigast i vår. Min chef gick oturligt nog "in i väggen" för nån månad sen och det har varit allmän kaos på jobbet sen dess. Så nu står man där utan bil... =(( Planerar inför våren istället och vet fortfarande inte riktigt vad jag ska skaffa för nåt. Hade ju provkört en Mini Cooper och t o m tagit offert på den, var precis på väg att lägga in beställningen när det började strula på jobbet. Funderar på att köpa en privat istället för jag orkar snart inte vänta längre!!

Blir lite avis på dig som har en så sladdvänlig bil nu när det börjar bli halt på backen =))

Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.