|
|
|
|---|---|
|
Var just och tankade bumsen, och den var väldigt smutsig.. så jag tänkte att jag kunde lika gärna tvätta den i tvättautomaten (jag veeeeeeeet, det är en synd men vafan, är man lat så är man). På väg hem, efter ca 1-2 kilometer.. så TVÄRDÖR motorn! Och alla varningslampor tändes.. så jag får köra till sidan.. försöker starta bilen igen.. startmotorn drar runt men motorn tänder inte! Katastrof! Jag öppnar huven, försöker igen.. så tjoff! Så startar motorn igen! Jag stänger huven, och åker vidare.. smått konfunderad.. så efter ett tag så dör bilen igen, men startar direkt.. så det blir som att bilen hackar fram.. för någon sekund känns det som att den inte går på alla cylindrar.. Jag tar en längre runda och pressar bilen lite.. så kommer inte felet tillbaks.. kan inte på något sätt provocera fram det.. Vad kan ha hänt? Har aldrig varit med om något liknande förr.. men jag har två teorier.. innnan jag tankade, så hade jag väldigt lite bensin kvar i tanken.. då är min första tanke, smuts i tanken som dragits med någonstans? Den andra tanken som far genom huvudet är att jag just tvättat bilen... men jag kollar under huven och där är det inte det minsta blött.. Dock så brukar jag ha väldigt lite bensin i tanken innan jag tankar.. nästan åka på ångorna.. Några tips och idéer? Tack på förhand.. | |
|
Dags att sälja snart? ;) MVH |
|
|
Varför undrar du det? Det oroväckande är ju att jag igår satte ut den på annons! |
|
|
Åfan! Det visste jag inte. Jag har letat 325 E36 CAb, coupe i drygt 1,5 månad nu. Hittar inget vettigt. Om man säger så här, jag har sett alla vrak i mellan sverige nu. :( Vilken är det Sunki? MVH |
|
|
Hej, Jag har haft liknade problem med min 318is. Bilen stannade alltid nar man var ute och korde i regn. Problemet var att det lackte i fukt/vatten i elektronikboxen som verkar sitta strax under/framfor framrutan pa hoger sida. Hade bilen inne pa BMW ett antal ganger innan de lyckades tata lackan. Har for mig att ett vanligt fel pa E36 coupemodellerna ar just torkade och spruckna tatningslister runt framrutan som gissningvis kan orska ett lackage. Mvh |
|
|
Det är denna: Länk Ingen Cab eller coupe.. :)) Ingen som har någon aning? |
|
|
Rw: Tack.. det ska jag kolla upp.. |
|
|
Ok, såg fräsch ut. ;) MVH |
|
|
Det är ingen bra idé att med en 10år gammal bil köra på ångorna, skräp, kondens mm. samlas i tnaken med åren och när du börjar köra på det sista i tnaken kommer detta med i bränslerören. Gör så här för att slippa det i fortsättningen: Byt soppafilter och tanka sedan regelbundet när lampan för reserven börjar lysa. Så ska det nog inte hända igen. Ps. det kan ha berott på fukt från tvätten också, speciellt om du körde underredsspolning. Lycka till med försäljningen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.