|
|
|
|---|---|
|
Har något fel på c-låsen på min e34...när allt är upplåst inkl. bagage luckan och ska låsa den med fjärret eller i förrardören så låses inte bagageluckan..försöker man larma bilen så låses all dörrar upp igen....alltså bagageluckan kan man inte öppna/stänga genom fjärret eller förrardören....men man kan låsa/öppna alla dörrar om man öppnar/läser från bagageluckan... Är det inte konstigt??? Behöver hjälp.... MvH Bmw 4-ever | |
|
Felet sitter i bagageluckan. Låset kan gå trögt så att motorn inte orkar. Ett elfel kan göra att motorn inte går. Det finns nog fler möjliga orsaker. Men att låsen går upp igen när du låser på annat sätt än på bakluckan beror på att om ett lås inte fungerar så låser bilen upp igen. Detta för att man inte ska tro att bilen är låst när den inte är det. Det sitter antgligen någon typ av strömbrytare/microbrytare på låset i bakluckan som känner av om det är låst. Highthorp |
|
|
Mitt C-lås krånglar också sedan igår.... Ibland när jag låser med fjärren, så låser den, och ibland inte (öppnar då igen direkt). Däremor kan jag aldrig låsa UPP med fjärren. Larmet slår av, men låsen måste jag ta med nyckeln i förardörren. Då låses allt upp som det ska. Personligen misstänker jag tankluckelåset, eftersom det kärvat ett tag. Har nytt lås liggande och ska få det bytt i veckan. Får se vad som händer. Måste fixas, för bilen är till salu, och man vill ju att allt ska vara perfekt när första spekulanten kommer nu på lördag..... |
|
|
Har inte tittat riktigt noga bakom klädsel vid cemtra låset...kan det vara så att en kabel kan vara löst??? highthorp; det har jag förståt varför den öppnar upp igen...men som sagt det går bara låsa alla dörar inklusive bagageluckan genom bagagelåset.... MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jag hade samma problem med min, och jag hittade ett relä under baksätet som strulade. Jag bytade detta och det har inte krånglat sedan dess. |
|
|
540 touring; vad heter rälet o vad kostar den då??? MvH Bmw 4-ever |
|
|
ingen som har andra förslag??? vet ingen vilket räle det är??? o vad den kostar? MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.